August 22, 2005
Tim Moons, chefsredaktören över nyhetssektionen på nordichardware.com, har samlat ihop en ganska ansenlig mängd information om W32.Blaster.Worm och skrivit en artikel som kan vara intressant för vem som helst som bryr sig om sin dators säkerhet.
[Image Can Not Be Found]
"Microsoft har erbjudit virusskapare ännu en underbar chans att frustrera PC-användare. Det senaste säkerhetsfelet, integrerat i varje OS baserat på NT4.0 kärna (eller nyare), möjliggör en "Run code of attacker’s choice", som du kan hitta i Microsoft Security Bulletin MS03-026."
Läs artikeln här.
July 11, 2002
"Microsoft can suck my left testi!
Bill Gates can suck my right testi!
And All Antivirus Makers Can Suck My Big Fat Cock "
Hur moget är det?
Killen som skapade msblast är säkert en kort och tjock liten finnig jävel som sitter och haxxar varje dag framför datorn och letar alla ms buggar 😀
Men fan vilken fin hål han hittade i alla win2k/Xp OS! tog säkert många månader att hitta det
October 22, 2002
Smirnoff wrote: "Microsoft can suck my left testi!
Bill Gates can suck my right testi!
And All Antivirus Makers Can Suck My Big Fat Cock "Hur moget är det?
Killen som skapade msblast är säkert en kort och tjock liten finnig j**el som sitter och haxxar varje dag framför datorn och letar alla ms buggar 😀
Men fan vilken fin hål han hittade i alla win2k/Xp OS! tog säkert många månader att hitta det
han är iaf smartare än mig och dig =)
+ han kunde skicka ett meddelande till Billy 😉
vilket jag är 100 säker på att lilla Billy har läst den 😀
March 20, 2003
Smirnoff wrote: Men fan vilken fin hål han hittade i alla win2k/Xp OS! tog säkert många månader att hitta det
Eller så gick microsoft ut med att hålet fanns för en månad sen......
Och om alla hade varit duktiga pojkar/flickor och använd winupdate (som själv känner när det kommer uppdateringar) så hade det inte varit ett problem.
July 26, 2003
Smirnoff wrote: Men fan vilken fin hål han hittade i alla win2k/Xp OS! tog säkert många månader att hitta det
Han som skrev masken var inte den som hittade RPC messenger hålet Aug 04, 2003. Det är väldigt osanolikt i varje fall. Dock var det väntat att någon skulle skriva en mask som utbyttjade hålet, precis som code red I och II som utnyttjade ett säkerhetshål i IIS.
April 20, 2002
Löjligt att klaga på Bills lön. Han är ju mannen bakom Microsoft, visst ska han få ta ut topplön då.
Sen om det är bra för företaget eller inte är ju en annan fråga.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Mm...men det händer ju i alla nya företag att de snor idéer så det ska man inte haka upp sig på.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
2 Guest(s)