April 17, 2005
ASRock 939Dual-SATA2 skrev vi om under gårdagen och då var det TechPowerUp! som postat en artikel som visade hur man gjorde spänningsmodifikationer på detta budgetkort. Nu har man publicerat en recension av moderkortet där vi bland annat får se vad man kan göra i överklockningsväg med spänningsmodifikationer och även en modifierad BIOS-version. Precis som i tidigare tester av ASRock 939Dual-SATA2 är man mycket imponerade av kortet som till ett mycket lågt pris erbjuder AGP och PCI Express x16-stöd och med lite jobb även finfina överklockningspotential. Ett moderkort alla som är ute efter ett billigt Socket 939-kort ska kika närmare på.
Kul att kortet uppmärksammas, det är ju ett rejält billigt alternativ, och definitivt inget dåligt krafs.
Köpte själv ett sådant för nån vecka sedan..
Har en liten "review" eller vad man ska kalla det, där jag rapporterar hur det går med mitt system som är baserat på det kortet HÄR..
Samlar och skriver in vad jag anser vara nyttiga länkar där också.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)