June 19, 2002
denstore wrote: [quote=NH|Noddan] Kör du 2st vanliga 6800 som det är nu din slusk?
Det är väl en definitionsfråga. Det sitter två 6800GT i burken, men så fort jag aktiverar multiple GPU, så ballar moderkortet ut. Så har det varit i ett par månader nu.....
Usch, det låter inge vidare :/ Vad har du då för nytta av att ha två i? 😀
March 11, 2003
NH|Noddan wrote: [quote=denstore][quote=NH|Noddan] Kör du 2st vanliga 6800 som det är nu din slusk?
Det är väl en definitionsfråga. Det sitter två 6800GT i burken, men så fort jag aktiverar multiple GPU, så ballar moderkortet ut. Så har det varit i ett par månader nu.....
Kanske för att påminna mig att aldrig köpa grafiklösningar för 9500kr igen.....;)
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=NH|Noddan][quote=denstore][quote=NH|Noddan] Kör du 2st vanliga 6800 som det är nu din slusk?
Kanske för att påminna mig att aldrig köpa grafiklösningar för 9500kr igen.....;)
nästa GÅNG GÅR DU DIREKT PÅ GAINWARDS 2X 6800u 512mb FÖR 25.000 ELLER VADÅ? 😉
goddamnit, caps lock 👿
September 12, 2001
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=NH|Noddan][quote=denstore][quote=NH|Noddan] Kör du 2st vanliga 6800 som det är nu din slusk?
goddamnit, caps lock 👿
Nästa gång så slår du av caps innan du skriver. 😉
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=NH|Noddan][quote=denstore][quote=NH|Noddan] Kör du 2st vanliga 6800 som det är nu din slusk?
goddamnit, caps lock 👿
Kanske det. Skall bara hitta ett jobb först.....;)
February 5, 2005
Var väldigt få kondensatorer på det där kortet tycker jag, inte fler än det är på ett kort med en kärna såg det ut som, underligt med tanke på att de borde ju behöva ännu mer ström och därmed kondensatorer frö stabil spänning.
Känns också som man hade kunat göra det betydligt lägre om man hade vänt kärnorna 180 grader mot varandra och typ minnet runtomkring.
Som Mind nämnde kommer man knappast lansera ett så stort grafikkort. Om det över huvudtaget kommer ut i handeln kommer det garanterat vara en slimmad modell. För det här kortet är ju bara groteskt. 😀
Eftersom det är så högt/brett, eller vad man nu ska kalla det ;), så kommer det bli inkompatibelt med en jäkla massa chassi, vilket nog inte är aktuellt ens för ett så "entusiastinriktat kort".
Tekniknörd som gillar att träna.
March 11, 2003
Anton K wrote: Som Mind nämnde kommer man knappast lansera ett så stort grafikkort. Om det över huvudtaget kommer ut i handeln kommer det garanterat vara en slimmad modell. För det här kortet är ju bara groteskt. 😀
Eftersom det är så högt/brett, eller vad man nu ska kalla det ;), så kommer det bli inkompatibelt med en jäkla massa chassi, vilket nog inte är aktuellt ens för ett så "entusiastinriktat kort".
Det där kortet går nog in i de flesta ATX-burkar.
Om ni kollar markeringarna runt om på kortet, så är de profilerna av Nvidias referenskylare. Kortet är byggt för att använda orginalkylarna, och är nog så optimerat i storlek som det går om man inte skall förändra för mycket i Nvidias grunkonstruktion.
denstore wrote: [quote=Anton K]Som Mind nämnde kommer man knappast lansera ett så stort grafikkort. Om det över huvudtaget kommer ut i handeln kommer det garanterat vara en slimmad modell. För det här kortet är ju bara groteskt. 😀
Det där kortet går nog in i de flesta ATX-burkar.
Om ni kollar markeringarna runt om på kortet, så är de profilerna av Nvidias referenskylare. Kortet är byggt för att använda orginalkylarna, och är nog så optimerat i storlek som det går om man inte skall förändra för mycket i Nvidias grunkonstruktion.
Det är svårt att få några riktiga storleksreferenser men jag tror kortets bredd kan bli ett problem, även om jag är övertygad om att detta bara är en tillfällig layout.
Att man använder sig av originalkylarna, en per GPU, säger mig faktiskt det motsatta. I mina ögon betyder det att ASUS helt sonika slängt ihop detta dualGPU-kort för att se hur det fungerar rent tekniskt. Hade detta varit ett produktionskort är jag övertygad om att man förlitat sig på en specialdesignad kyllösning. Att använda sig av två originalkylare låter knappast optimalt.
March 11, 2003
Anton K wrote:
Det är svårt att få några riktiga storleksreferenser men jag tror kortets bredd kan bli ett problem, även om jag är övertygad om att detta bara är en tillfällig layout.
Att man använder sig av originalkylarna, en per GPU, säger mig faktiskt det motsatta. I mina ögon betyder det att ASUS helt sonika slängt ihop detta dualGPU-kort för att se hur det fungerar rent tekniskt. Hade detta varit ett produktionskort är jag övertygad om att man förlitat sig på en specialdesignad kyllösning. Att använda sig av två originalkylare låter knappast optimalt.
De använder sig av Nvidias referenskylare på sina vanliga 6800-kort, så jag hade inte blivit så förvånad, faktiskt.
Som jag sade innan, så tror jag inte de kan trycka ihop kortet mycket mer än vad de redan har gjort.
Jag tycker det är rätt mycket som pekar på att kortet är ett pre-productionkort. De har märkt ut var kylarna skall sitta. Den färgade PCB:n. Strömförsörjningens placering. Dessa sakerna har ingen betydelse på ett experimentkort, utan är bara intressant för konsumenten.
Om det kommer att komma i produktion beror nog bara på hur stort intresse det kommer att finnas för kortet. Det är ju inte så många som kommer att tycka det är ett tvunget måste att ha ett dubbelt 6800 i sin dator.:)
denstore wrote: [quote=Anton K] Det är svårt att få några riktiga storleksreferenser men jag tror kortets bredd kan bli ett problem, även om jag är övertygad om att detta bara är en tillfällig layout.
De använder sig av Nvidias referenskylare på sina vanliga 6800-kort, så jag hade inte blivit så förvånad, faktiskt.
Som jag sade innan, så tror jag inte de kan trycka ihop kortet mycket mer än vad de redan har gjort.
Jag tycker det är rätt mycket som pekar på att kortet är ett pre-productionkort. De har märkt ut var kylarna skall sitta. Den färgade PCB:n. Strömförsörjningens placering. Dessa sakerna har ingen betydelse på ett experimentkort, utan är bara intressant för konsumenten.
Om det kommer att komma i produktion beror nog bara på hur stort intresse det kommer att finnas för kortet. Det är ju inte så många som kommer att tycka det är ett tvunget måste att ha ett dubbelt 6800 i sin dator.:)
Jag måste ju faktiskt hålla med om att själva PCBn i övrigt ser rätt "produktionsaktig" ut faktiskt. Och det ser onekligen knepigt ut att få plats med de två kärnorna och tillhörande ramchip på ett bättre sätt. Men det känns bara konstigt att se det här monstret som ett produktionskort.. 🙂
June 8, 2001
Här med kylning:
http://www.pcpro.co.uk/news/70.....ultra.html
Kaleid wrote: Här med kylning:
http://www.pcpro.co.uk/news/70.....ultra.html
Då var det inte två originalkylare ändå, härligt. Då ser det faktiskt ut som ett produktionskort! 🙂
1 Guest(s)