April 17, 2005
ASUS har de senaste åren ökat sin satsning på bärbara datorer märkbart och man har lanserat mängder av olika modeller både för AMD och Intels plattform. Vi har kikat närmare på deras första bärbara dator med en dual-core processor och även om Core Duo inom kort kommer ersättas av Core 2 Duo finns det betydligt större likheter mellan de mobila processorerna än vad vi sett på den stationära marknaden. Core Duo är en mycket kapabel processor och ASUS A6JA har alla möjligheter att få många nöjda användare. En bärbar dator är också betydligt mycket mer än bara en processor, det är mycket som ska klaffa för att man som kund ska bli nöjd och i vår senaste recension ska vi se hur ASUS lyckats med denna bedrift i deras A6JA-modell.
"Marknaden för bärbara datorer har växt stabilt under många år men den har aldrig varit så bred och tilltalande som i dagsläget. Komponenttillverkare satsar allt mer på den bärbara marknaden och komponenter från bärbara system används till och med i stationära datorer."
October 2, 2006
Har denna dator fast i AMD formen, Det enda som skiljer är att den har 1GB minne, 7600Go 256MB Dedikerad, Snabbare hårddisk samt en Turion X2 TL-52. Själv är jag extremt glad med köpet 🙂 Köpte min för lite strax under 12 000kr och har inte ångrat det för en sekund. Den funkar extremt bra i nyare spel även om inte med allt på högsta och är förvånansvärt tyst men också snabb. Jag skulle faktist rekomendera Asus A6T framför den ni recenserar. Jag hoppas ni även kan skriva en recension på den 🙂
October 3, 2006
Blev ordentligt nöjd över den här datorn, och den funkar jättebra att spela på.
Jag vill gärna byta plats på Fn och Ctrl innan jag börjar vänja mig vid den dumma placeringen. Därför undrar jag ifall nån vet nån keyremapper som funkar bra? Hittat ett par, men ingen som vill känna igen Fn-knappen.
September 6, 2004
angående det där med att skärmen är lätt att öppna med en hand och inte böjer sig som din acer gör... det har att göra med smörjningen. du skall se att den blir seg som en kola i minusgrader efter ett antal upp/nerstängningar(halvår/år alltså). När jag repade bärbara förr så fick vi smörja om gångjärnen på massa olika modeller annars hade plasten spruckit i skärm/chassit. Vissa var tom konstruerade så att den drog åt skruven(skruven man ställer in "hårdheten" med så att skärmen inte stänger sig själv eller tippar bakåt) själv. Då fick man plocka ner allt och ställa in rätt motstånd, olja in rätt del och sedan var den som ny igen.
Det är ett problem dom tydligen inte kommit bort från ännu. Varken Asus eller Acer, som jag jobbar med nu för tiden.
1 Guest(s)