ASUS A6JA - Recension|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ASUS A6JA - Recension
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2006 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

ASUS har de senaste åren ökat sin satsning på bärbara datorer märkbart och man har lanserat mängder av olika modeller både för AMD och Intels plattform. Vi har kikat närmare på deras första bärbara dator med en dual-core processor och även om Core Duo inom kort kommer ersättas av Core 2 Duo finns det betydligt större likheter mellan de mobila processorerna än vad vi sett på den stationära marknaden. Core Duo är en mycket kapabel processor och ASUS A6JA har alla möjligheter att få många nöjda användare. En bärbar dator är också betydligt mycket mer än bara en processor, det är mycket som ska klaffa för att man som kund ska bli nöjd och i vår senaste recension ska vi se hur ASUS lyckats med denna bedrift i deras A6JA-modell.

"Marknaden för bärbara datorer har växt stabilt under många år men den har aldrig varit så bred och tilltalande som i dagsläget. Komponenttillverkare satsar allt mer på den bärbara marknaden och komponenter från bärbara system används till och med i stationära datorer."

:: Läs hela artikeln på NordicHardware

Lady
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
1073736
September 1, 2006 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Sådan har min tjej, riktigt fin bärbar tycker jag samt att spela oblivion funkar jätte bra på den trots 512ram samt 5400rpm hd..

köpte den på datorhandeln för 13000kr för ca 3 månader sedan

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1073753
September 1, 2006 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

funderar på att köpa mig min första bärbara runt Jul i år...hade aldrig kunnat tänka mig att temperaturne var så höga, men det är tydligen normalt...

Airhead
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1073812
September 1, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är mycket intresserad av hur länge batteriet räcker med undervoltning...

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1073939
September 2, 2006 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

Airhead wrote: Jag är mycket intresserad av hur länge batteriet räcker med undervoltning...

Det har varit väldigt svårt att mäta upp men jag skulle tippa på 20/30 min om man kör nåt lite mer krävande spel.

edit: självklart menar jag 20/30 min längre....

ReZuth
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1082562
October 2, 2006 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Har denna dator fast i AMD formen, Det enda som skiljer är att den har 1GB minne, 7600Go 256MB Dedikerad, Snabbare hårddisk samt en Turion X2 TL-52. Själv är jag extremt glad med köpet 🙂 Köpte min för lite strax under 12 000kr och har inte ångrat det för en sekund. Den funkar extremt bra i nyare spel även om inte med allt på högsta och är förvånansvärt tyst men också snabb. Jag skulle faktist rekomendera Asus A6T framför den ni recenserar. Jag hoppas ni även kan skriva en recension på den 🙂

ISbit
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1082780
October 3, 2006 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev ordentligt nöjd över den här datorn, och den funkar jättebra att spela på.
Jag vill gärna byta plats på Fn och Ctrl innan jag börjar vänja mig vid den dumma placeringen. Därför undrar jag ifall nån vet nån keyremapper som funkar bra? Hittat ett par, men ingen som vill känna igen Fn-knappen.

silverbane
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
1083016
October 4, 2006 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

angående det där med att skärmen är lätt att öppna med en hand och inte böjer sig som din acer gör... det har att göra med smörjningen. du skall se att den blir seg som en kola i minusgrader efter ett antal upp/nerstängningar(halvår/år alltså). När jag repade bärbara förr så fick vi smörja om gångjärnen på massa olika modeller annars hade plasten spruckit i skärm/chassit. Vissa var tom konstruerade så att den drog åt skruven(skruven man ställer in "hårdheten" med så att skärmen inte stänger sig själv eller tippar bakåt) själv. Då fick man plocka ner allt och ställa in rätt motstånd, olja in rätt del och sedan var den som ny igen.

Det är ett problem dom tydligen inte kommit bort från ännu. Varken Asus eller Acer, som jag jobbar med nu för tiden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 368
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL