April 17, 2005
Redan förra året såg vi första skymten av ASUS nya netbookserie som tagits fram tillsammans med erkända designern Karim Rashid. Nu är ASUS Eee PC Seashell Karim Rashid Collection officiellt tillkännagiven och som väntat är det i två ganska ovanliga färger, Hot Pink eller Coffee Brown. Exakt vad som finns under de reptilknande skalen är ännu inte klart men en inte allt för vågad gissning är Intels nya Pine Trail-plattform.
ASUS hoppas att Karim Rashids arbete ska ge användare en ny bild av netbooks. Inte bara som en användningsbar dator utan även ett "modeuttalande". Det är knappast första gången en tillverkare försöker med detta men det finns garanterat en marknad för hippa netbooks, frågan är hur stor.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
January 26, 2010
Jag skriver detta på en sådan 1008P KR.
Jag läste en del amerikanska reviews tidigare där de ondgjorde sig över dålig batteritid. Men jag tycker den är riktigt bra. Dessutom i den nordiska utgåvan har de skickat med två batterier som skall råda bot på den diskussionen. För att kompensera har någon produktledare bantat bort den väska som tydligen följer med i en del länder.
En dekal på datorn förkunnar stolt "12 hours battery life" och det kan man nog nå vid mkt lätt användning.
Jag tycks få ca 5 timmar per batteri med den typ av användning jag utsätter den för. Enda designfelet jag sett hittills som är något att bry sig om är mikrofonen som är riktigt usel. Annars fräsch, tyst och användbar smådator i budgetklass.
1 Guest(s)