April 17, 2005
ASUS EN6800Ultra Dual är en skapelse vi tidigare rapporterat om här på NH, kort och gott handlar det om ett grafikkort som använder sig av två GeForce 6800-kretsar för att skapa ett "SLI-system" på ett och samma grafikkort. Det har tidigare gjorts med 6600-kretsar men här pratar vi alltså om NVIDIAs flaggskepp vilket borde ge betydligt bättre prestanda. I motsats till vad vi tidigare trott är det faktiskt 6800 Ultra-kretsar som ASUS använt på detta monsterkort och inte 6800GT, vilket bara gör det hela ännu roligare. På VR-Zone har man fått titta lite närmare på kortet som utöver sina dubbla grafikkretsar är utrustat med 512MB GDDR3-minne och dubbla DVI-utgångar.
ASUS EN6800Ultra Dual ska enligt VR-Zone endast fungera i SLI-moderkort från ASUS själva och de två 6800U-kretsarna kommer arbeta i 430MHz medan minnet tuffar på i 1.12GHz. På tidigare bilder har vi sett att kortet sett riktigt massivt ut och det får vi helt klart bekräftelse på nu när man lagt ett vanligt 6800 Ultra kort över, som i vanliga fall ses som ett bastant kort i sig. Troligen kommer ASUS slimma kortets storlek innan en eventuell lansering för annars lär det bli svårt att få plats med detta kort i ett konventionellt chassi.
[Image Can Not Be Found]
February 10, 2003
Jag tro att man måste nu avvänta en Tid från mindestens ca. 12 Monate so att all det Nya som kom hinner komma ut på Marknaden.
Sen kan man avgöra vad man vil har!
Jag har z.zt. eine Power Color X850XT PE AGP och den räcka för det närmaste Året för mig.
So....long....Klaus
1 Guest(s)