August 22, 2005
På DigiTimes har man rapporterat om Apples fabrikspartners för deras nylanserade produkter Mac mini och iPod Shuffle.
Enligt DigiTimes har Apple vänt sig till Foxconn Electronics för tillverkningen av Mac mini som ska finnas tillgänglig på marknaden den 22 januari.
"Foxconn is expected to ship at least 100,000 Mac mini computers per month to Apple, the sources noted. The unit will be available January 22, sources at Apple said at the annual MacWorld conference held in San Francisco this week."
Samtidigt har man valt ASUStek som partner för tillverkningen av den nya flashbaserade MP3-spelaren iPod Shuffle. Och med de tillverkningsuppgifter man fått verkar Apple tro på god försäljning av den nya spelaren.
"Shipments of the iPod shuffle from Asustek, which currently also produces iBook notebooks for Apple, are expected to reach 400,000 to 500,000 units a month, due to the aggressive pricing for the new products and brand recognition for Apple’s iPod music players, the sources said. Sales of the iPod reached 4.5 million units in the fourth quarter of 2004, according to data released by Apple."
Med andra ord kan vi se iPod Shuffle som en ASUS-produkt, i alla fall om vi verkligen försöker.
Att ASUS blev Apples val för tillverkningen av iPod Shuffle är dock ingen överraskning då man redan i nuläget förser Apple med iBook notebooks, man kommer även börja tillverkare Apples kommande iBook G5 notebooks under andra kvartalet 2005.
January 22, 2003
Jag förstår inte riktigt hur Apple har tänkt marknadsföra Ipod Suffle. Det är som Creatives VD sa, en nästan 5 år gamal spelare rent tekniskt...
Det enda jag kan tänka mig är att den säljer på namnet Ipod, men då förtjänar Apple nått pris för sin skicklighet i att sälja värdelösa produkter.
November 27, 2003
NES_Boy wrote: Jag förstår inte riktigt hur Apple har tänkt marknadsföra Ipod Suffle. Det är som Creatives VD sa, en nästan 5 år gamal spelare rent tekniskt...
Det enda jag kan tänka mig är att den säljer på namnet Ipod, men då förtjänar Apple nått pris för sin skicklighet i att sälja värdelösa produkter.
Bra ljud, lågt pris, minimalism helt enkelt.
//Andreas
January 22, 2003
Delph1 wrote: [quote=NES_Boy]Jag förstår inte riktigt hur Apple har tänkt marknadsföra Ipod Suffle. Det är som Creatives VD sa, en nästan 5 år gamal spelare rent tekniskt...
Bra ljud, lågt pris, minimalism helt enkelt.
//Andreas
Om den går i Ipods fotspår blir nog inte ljudkvaliten så bra
Minimalism, ja det kan man ju minst sagt säga.
Men ska man ha någonting liknande Shuffle kan man väll like gärna köpa en MuVo, är väll både billigare och mindre?
April 26, 2003
NES_Boy wrote: [
Om den går i Ipods fotspår blir nog inte ljudkvaliten så bra
Minimalism, ja det kan man ju minst sagt säga.
Men ska man ha någonting liknande Shuffle kan man väll like gärna köpa en MuVo, är väll både billigare och mindre?
Ursäkta men skulle ljudet i iPods vara dåligt? Isf undrar jag vad du har för personliga erfarenheter av det. Jag kör med Porta Pro runt max ljudnivå och jag tycker ljudet är väldigt bra. Självklart beror det på kvalitet på mp3... 64kbps låter inte särskilt bra, medan 192kbps gör det.
För övrigt tror jag Shuffle kommer sälja mycket på sin stil, allt Apple rör vid blir till guld. Och nej, jag tror inte Muvo är så billiga, och om dem nu är det så är dem ju ändå fulare så då väljer man Shuffle ändå 😉 1300kr (notera utan frakt) för 1GB är nog bästa priset i Sverige på en märkes-mp3...
January 12, 2004
Delph1 : men jag vågar nog påstå att allt apple tagit i efter 2000 har blivit guld 🙂
före det fanns det ju några snedsprång, men apple börjar VERKLIGEN bli ett intressant alternativ, med tanke på låga priser och så 🙂
drömmen just nu :
en ipod 20gb, dockstation i stereon & bilen.
en Mac Mini som surf och arbetsdator, sen kan man sparka ner PC-äcklet till en spelmaskin 🙂 *drömma*
November 27, 2003
Jingizu wrote: Delph1 : men jag vågar nog påstå att allt apple tagit i efter 2000 har blivit guld 🙂
före det fanns det ju några snedsprång, men apple börjar VERKLIGEN bli ett intressant alternativ, med tanke på låga priser och så 🙂
G4 Cube säger jag bara, fast måste hålla med om att dom blivit lite klyftigqare av sina misstag iaf 😉
//Andreas
April 26, 2003
January 30, 2004
Jingizu wrote: Delph1 : men jag vågar nog påstå att allt apple tagit i efter 2000 har blivit guld 🙂
Typ sen Microsoft räddade dem från konkurs.... pinsamt. Jag skulle hellre kånkat.
April 26, 2003
January 30, 2004
Friamannen wrote: Räddade MS Apple ifrån konkurs?
"Jag skulle hellre kånkat"... du tror inte att ganska många arbetare hade blivit arbetslösa? Sen så har väl MS utnyttjat Apples idéer en hel del ...
MS gick in o köpte aktier utan rösträtt för att försäkra sig om apples överlevnad. Kommer ihåg styrelsemötet när Bill Gates framträdde på stor skärm o Apples aktieägare började bua. Nu har Apple köpt tillbaka aktierna. Detta var innan godisfärgade imacarna. 99?
2 Guest(s)