SuperNova wrote: Anton, självklart.
Annars hade korten inte gått i. det är ju tack vare detta som tillverkarna skriver 2x16 men menar att det är missvisande.
Jo de flesta tänker nog på x16 som själva "hastigheten" och inte den fysiska formen på sloten, och det med rätta. Det vore ju i vanliga fall vara väldigt dumt att använda en större port än nödvändigt. 🙂
Frågan är bara hur man kommer runt det, man får väl helt enkelt skriva, det blir nog bara mer invecklat för de flesta om man skriver två x16-slots med x8-bandbredd. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
January 30, 2004
Anton K wrote:
"The A8N-SLI Deluxe included a special design in which two PCI Express x1 slots are placed between the two PCI-E x16 graphics slots, permitting more room for ventilation compared with conventional SLI designs. This thoughtful layout has proven to increase airflow and lower the temperature.
Går det att ha vattenkylning på grafikkorten månne??
Code Red wrote: [quote=Anton K] "The A8N-SLI Deluxe included a special design in which two PCI Express x1 slots are placed between the two PCI-E x16 graphics slots, permitting more room for ventilation compared with conventional SLI designs. This thoughtful layout has proven to increase airflow and lower the temperature.
Går det att ha vattenkylning på grafikkorten månne??
Det ser ut att få plats ja, så länge inte slangarna går rakt upp och stör PCB-bryggan.
Redfaction: Nä det kostar onekligen att ligga på topp... 😀
Segis wrote: Lääckert!! Medföljer den lilla "SLI-brickan" med moderkortet som man kopplar ihop grafikkorten med? Tänkte på att ny(a) anslutningssätt skulle introduceras och det var väl moderkort-tillverkarna som skulle tillverka dem istället för nVidia? Kanske svamlar lite nu.
Jo SLI-bryggor skeppas med alla SLI-kapabla moderkort för optimal kompabilitet!
March 18, 2004
Redfaction wrote: [quote=LuX^][quote=Anton K][quote=LuX^]Mysigt! Detta ser ju helt perfekt ut 😀 Undrar vad priset kommer ligga på?
Just ja, pcie, men det kanske börjar bli dax att byta ut ett gammalt 9600pro...
SKYNDA ER ATT HÄMTA PAKETET!!!
Hehe det är inte framme ännu, och det är FedEX som får knacka på dörren när det väl kommit fram. 😉
Jag har redan nämnt detta men som det ser ut nu kommer vi även att köra detta SLI-system på DreamHack i vår monter, detta med en Athlon 64 FX-55 och kanske även en VapoChill XE II, men det sista är inte klart ännu så ta det med en nypa salt.
Men en schysst demo-burk blir det i alla fall så se för f*sen till att dyka upp i vår monter på DH. 😀
Meh, jag kommer aldrig få mina föräldrar att köra mig de 46,53 milen som det är ner till elmia hemmifrån mig(enligt eniro), hur gärna jag än vill dit 🙁
Men vänta 1,5 år, då kommer jag! Hoppas jag vågar att gå in i NHmontern bara 😮
Btw, det blir väl ett litet minitest innan dh? :rollsmile:
Vill du dit så finns det ju buss och tåg eler hur eller har du husarrest?
Nja, men tror inte jag orkar åka så långt med tåg/buss tillsammans med dator, skärm, o.s.v.
Annars skulle jag gärna komma!
Anton, blir det nån recension innan dh eller? :heart:
LuX^: Det kommer med största sannolikhet inte bli någon recension innan DH nej, det är för tajt om tid för det. Men ligga på Undac då det är han som ska ta hand om det hela. 😉
Har förresten fått svart på vitt att vårt DH-system kommer se ut på följande sätt.
ASUS A8N-SLI Deluxe
Athlon 64 FX-55
2x ASUS GeForce 6600GT
Asetek VapoChill XE II - CPU-kylning
Ett rätt "hyffsat" system som kommer köra lite demos och krävande spel som Bunguro WA på storbild. 😀
March 5, 2002
Anton K wrote: LuX^: Det kommer med största sannolikhet inte bli någon recension innan DH nej, det är för tajt om tid för det. Men ligga på Undac då det är han som ska ta hand om det hela. 😉
Har förresten fått svart på vitt att vårt DH-system kommer se ut på följande sätt.
ASUS A8N-SLI Deluxe
Athlon 64 FX-55
2x ASUS GeForce 6600GT
Asetek VapoChill XE II - CPU-kylningEtt rätt "hyffsat" system som kommer köra lite demos och krävande spel som Bunguro WA på storbild. 😀
oh ye
det spelet kommer verkligen suga musten ur den maskinen. 😛
glöm för allt i världen inte att maxa vcore och klocka sönder skiten samt dra några 3dmarks 😉
Nä vi ska nog kunna ha lite kul med det systemet på DH, prio ett är dock att få allting att funka. Prio två är att inte paja det för snabbt. Prio tre är att försöka stå emot de onda makter som säger "ta skiten o spring.."
December 29, 2003
Det finns att beställa på Kompletts hemsida, citat:
Tillgänglighet: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 5 dagar)
Kostar inte farligt mycket, men nu till min fråga, kan alla Nvidia PCIe kort köras i SLI?
Och hur kommer 2 st 6600GT att prestera i såna fall? Bättre eller sämre än ett x800pro/xt AGP?
Är iaf grymt sugen på att bara beställa skiten nu på studs.....
EDIT: Måste det vara två identiska kort för att köras i SLI eller går det att köra ett Asus 6600gt och ett Gainward 6600gt exempelvis eller tillochmed ett 6800 och ett 6600?
Snabba svar emottages med tacksamhet nu.
EDIT2: Måste vara kort av samma modell och "vendor" betyder tillverkare eller nåt va?
EDIT3: Fixa en recension nu för bövulen.
January 30, 2004
Billigare och tidigare än jag trodde.
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
1 Guest(s)