April 17, 2005
ASUS R.O.G.-serie riktar sig mot de riktigt seriösa spelarna och entusiasterna. De som vill kunna pressa sin hårdvara ordentligt och nå riktigt fin prestanda. Det har nu dykt upp lite information om de kommande korten i denna serie. De är baserade på Intels nyligen lanserade P35-krets och erbjuder en del funktioner utöver det vanliga. ASUS R.O.G. Blitz Extreme är baserat på P35 och använder sig av DDR3-minne, men det finns även en DDR2-variant i form av R.O.G. Blitz Formula. Det som får oss att verkligen reagera här är den så kallade Crosslinx-funktionen. Denna har ASUS skapat för att arbeta sig runt begränsningen med 16/4 när man köra CrossFire.
Crosslinx dirigerar helt enkelt om banorna så att istället för 16+4 får vi 8+8. Japanska sidan ASCII har lyckats ta lite bilder på de nya korten.
Vi kommer nog att kunna presentera mer information om dessa senare.
[Image Can Not Be Found] ASUS R.O.G. Blitz Extreme
[Image Can Not Be Found] ASUS R.O.G. Blitz Formula
November 4, 2001
Kul att man har två mer eller mindre identiska moderkort vars enda skillnad är stödet för minnena.
Det tyder på att man är försiktigt med att bara lansera värstingkort avsedda för DDR3.
Blir väl upp till Barcelonan om DDR3 ska få vänta ett tag eller inte. Om Barcelona blir den nya herren på täppan lär DDR3 få en segare start.
December 1, 2004
April 3, 2007
Kinc wrote: [quote=Hagiz]vill ha...vattenkylningen på mobot va ju grymt najs!-...och clear cms med en knapp på baksidan av mobot, bra val!
men jag gillar inte 8x för pci-e....jag använder inte sli!
Kör du inte två kort får du ut 16X på den övre porten.
Tack!...läste det strax efter jag skrev det, fast på ett annat forum då 😛
1 Guest(s)