August 22, 2005
HardOCP har tagit en titt på, vad jag tycker verkar vara, ett av de mest intressanta grafikkorten för tillfällen. Asus version av Radeon 9800 XT ser ut att erbjuda mer än de flesta andra med specialdesignad kylning, Video In, och Asus egna mjukvara för överklockning med mera.
Recensionen i sig är intressant skriven för alla er som sitter med ett kort från DirectX 8-generationen (GeForce 4 Ti eller Radeon 8500-9200).
"Overall Asus has put together an incredible package with the Radeon 9800XT/TVD. They have a card based on ATI’s latest powerhouse that provides the Rage Theater chip for full VIVO capability, not to mention the incredible software bundle they include."
February 10, 2003
deras kort klockade ju extremt dåligt, 432/387 är ju inte mkt att hurra för, alla andra kort jag hört talas om klockar ju åtmindstone 410-420 på minnet, sen coreklocken på deras testkort är ju bara för mkt.. 432, det är ju typ vad mitt gigabyte klarade med orginalkylningen..
*edit* deras referens kort som dom testade tidigare klockade till 465/409
ocworkbenchs powercolor kort klarade 457/420, driverheavens kort klarade 461/401, men som alltid så är o/c ett lotteri 😉
1 Guest(s)