April 17, 2005
AMD verkar inte vilja ge Intel alla rubriker i januari nästa år och att man planerat att lansera en efterföljare till dagens Athlon 64 FX-57 tidigt nästa år har inte varit någon större hemlighet. Nu verkar det dock som att man luskat fram ett slutgiltigt lanseringsdatum på AMDs nästa värstingprocessor, nämligen den 10 januari 2006. Skulle detta stämma är det en knapp vecka innan Intel väntas lanserar sin nya Extreme Edition-processor baserad på 65nm teknik. Det är fortfarande ingen som vet exakt specifikationer för Athlon 64 FX-60 men de senaste ryktena gör gällande att det handlar om den första FX-processorn med dubbla kärnor, vilket i ärlighetens namn inte låter helt otroligt.
Källa: The Inq
June 27, 2002
Fackamato wrote: Om FX-60 landar på 3ghz singlecore... Alltså, jag trodde aldrig för två år sen att man skulle se en AMD-cpu på 3ghz :D, det var ju sånt man drömde om 😀
Eftersom dagens socket 939 Opterons går i 3ghz med luft så borde det inte vara en omöjligthet. Men sålänge de är snababre än Intel så spelar det ju ingen roll vilka ghz de är på.
December 1, 2004
March 5, 2002
Redfaction wrote: [quote=Fackamato]Om FX-60 landar på 3ghz singlecore... Alltså, jag trodde aldrig för två år sen att man skulle se en AMD-cpu på 3ghz :D, det var ju sånt man drömde om 😀
Eftersom dagens socket 939 Opterons går i 3ghz med luft så borde det inte vara en omöjligthet. Men sålänge de är snababre än Intel så spelar det ju ingen roll vilka ghz de är på.
Klart det spelar roll ändå, bara för att huvudkonkurrenten inte är lika snabb så betyder inte det att jag inte vill se übersnabba processorer...
2 Guest(s)