April 17, 2005
Athlon 64 FX-60 väntas anlända på marknaden i början av nästa år och de senaste uppgifterna gör gällande att det handlar om den första FX-modellen med dubbla processorkärnor. Athlon 64 FX-60 ska vara klockad till 2.6GHz på vardera kärna vilket betyder att den rent frekvensmässigt är underlägsen sin föregångare FX-57 med sina 2.8GHz. Det gör att FX-57 förmodligen kommer ligga i topp i de flesta speltester där dubbla processorkärnor än så länge bara ger marginella prestandavinster om några alls. På The Inquirer har man visat ett exempel där man kört X1800 XT grafikkort i Crossfire på både FX-57 och FX-60 där den förstnämnda segrar i 3Dmark05. Dock vill vi gärna veta hur dual-core optimerade drivrutiner skulle förändra detta förhållande i 3Dmark, något NVIDIA är ensamma om att leverera för tillfället.
Källa: The Inq
Jalle64 wrote: Dessutom har ATi redan släppt drivisar optimerade för dualcore nämligen deras senaste 5.12:an 😛
Det var mer än vad jag visste.. de finns som betadriver men inte officiellt lanserade. Med andra ord är de inte färdigutvecklade, vilket vi även sett på tidiga tester av dem. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
March 5, 2005
Det är bara fråga om tid (och då menar jag 3-6 månader) innan mjukvara är optimerad för dubbelkärnor. Glöm ej att Intel satsar ENORMA pengar på just mjukvaruoptimeringar som ska se till att deras nya CPU-er presterar bra. Och lanseringar närmar sig med rasande fart, mao optimerade program är bakom hörnet. Det gäller att vara bered 😉
Jag är det med min x2 3800 😉
April 13, 2004
Anton K wrote: [quote=Jalle64]Dessutom har ATi redan släppt drivisar optimerade för dualcore nämligen deras senaste 5.12:an 😛
Det var mer än vad jag visste.. de finns som betadriver men inte officiellt lanserade. Med andra ord är de inte färdigutvecklade, vilket vi även sett på tidiga tester av dem. 😉
Nä, jag såg oxå detta sedan , men de kommer förhoppningsvis som 6.01 eller 6.02 drivisar 😛
Edit: Då hade jag sett rätt ändå
1 Guest(s)