April 17, 2005
Athlon 64 X2 3800+ är en processor som många väntat på, det är nämligen en ny och billigare modell av AMDs dual-core processorer för desktopmarknaden. Nu verkar det som att de första X2 3800+ modellerna börjat dyka upp i butiker och det till ett betydligt lägre pris än den tidigare instegsmodellen i X2-serien. Athlon 64 X2 4200+ var tidigare billigast med ett realtivt högt pris på drygt $500 men nu tar X2 3800+ över med ett pris på "endast" $370. I Sverige betyder det nog ett pris på knappt 4000 kronor när den dyker upp i våra butiker. Inget vrakpris men klart överkomligare än de dryga 5200 kronor man får betala för en Athlon 64 X2 4200+.
Källa: AMDZone
Jo det är kul att de kommer ner lite i pris, men X2 serien får gärna sjunka lite till.
Vad har du för erfarenheter av X2 cyberhof? Stor skillnad på multitaskning osv?
Tekniknörd som gillar att träna.
January 7, 2004
Anton K wrote: Jo det är kul att de kommer ner lite i pris, men X2 serien får gärna sjunka lite till.
Vad har du för erfarenheter av X2 cyberhof? Stor skillnad på multitaskning osv?
Ja jag fick igång systemet igår så jag har inte hunnit testa så värst mycket ännu men den har inte laggat någonting alls ännu ialla fall. 😀
Edit/ Jajust det den boxade kylaren är kanon iallafall jag kör den nu på 50% och datorn är istort sätt ljudlös och tempraturerna är idle 40grader och full load ~50grader./Edit
February 12, 2003
För min del skulle de gärna få sänka priserna på Turion ML-40 med nån tusing...
Vad jag siktar in mig på just nu iaf, men det blir inget nytt datorprojekt för mig innan julen ändå, hoppas X2 har sjunkit tillräckligt då.
EDIT: Okej, typ fylleskrift trots att jag är nykter. :bgrin:
April 30, 2005
http://www.datorhandel.com/se/.....A3800BVBOX
AMD CPU ATHLON 64 X2 3800+ 939P BOX 3 664:- 😀
1 Guest(s)