August 22, 2005
Den omtalade nya drivrutinsversionen till ATis grafikkort har slÀppts idag. Man kan inte annat Àn mysa nÀr man ser alla förbÀttringar som finns med pÄ listan.
Vad sÀgs om VPU Recover, en funktion som rÀddar datorn frÄn "blue screen of death" om grafikkortet handlar i en oÀndlig loop,
Eller profiler för alla dina spel. VÀlj nivÄ av FSAA och Aniso för varje spel och slipp krÄngla med att Àndra instÀllningarna varje gÄng.
Fast den funktion som Àr mest spÀnnande Àr att man kan aktivera pixel och vertex-shaders i gamla spel. Hur i sjutsiken detta fungerar Àr jag mycket spÀnd pÄ att fÄ se.
Det hÀr Àr bara lite smÄtt skrapande pÄ ytan, för hela readmen kolla hÀr.
Envy News har lagt upp en artikel om drivrutinerna hÀr. Vi vet Àven att en hel del siter kommer att följa deras exempel.
För att ladda ner drivrutinerna letar ni er hit.
November 8, 2002
GRYMT FETT!!! Àntligen! förut var man tvungen Ä ha ett separat progg som fixade aniso/fsaa instÀllningar! ska snarast möjligt installera dessa 3.8.
Rysstjoff wrote: man Àr rekomderad att avinstalera den gamla drivrutinen först, sen instalera nya right?
det har jag aldrig gjort... inte för uppgraderingar
April 27, 2002
funkade bra att bara installera rakt av för mig, Ätminstone nÀr jag installerar nyare versioner. ska jag dra in nÄn gammal sÄ mÄste jag avinstallera och reboota först, annars gÄr det Ät helvete.
inget speciellt banbrytande med denna version, men Q3 i ASCII grafik Ă€r ju rĂ€tt intressant đ
June 29, 2003
Hmm knas, e lite förvirrad.
Eftersom ja köpte ett hercules kort sÄ ladda jag ned drivrutiner frÄn deras sida. Men laddade ner nya 3.8 frÄn atis sida, borde vÀll inte vara nÄgon skillnad direkt. SÄ avinstalerar mina drivrutiner o rebootar. NÀr jag nu ska instalera den nya 3.8 fÄrjag ett felmedelande att jag ej kan instalera. Knas, instalerar om min gamla 3.7 frÄn hercules sida. Testar instalera nu och jag kan. Knas?! eller...
+ hercules harju lixom 1 fil för control panlel ossĂ„, hittar ingen control panel för 3.8 pĂ„ atis sida. Ăr allt det i ett eller?
June 20, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Fackamato]Jag installerade bara ovanpĂ„ Cat 3.7, det gick rent Ă„t skogen đ
Avinstallera först, installera sedan (efter en reboot).
Du klantade vÀl dig. Funkade prima för mig att dra rakt över 3.7
DĂ„ kan man ju fundera pĂ„ hur mĂ„nga sĂ€tt det egentligen finns att installera en drivrutin ovanpĂ„ den gamla pĂ„... đ
1 Guest(s)