ATi catalyst 5.4|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ATi catalyst 5.4
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 7, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ATi har bara missat en enda månad sedan de utlovade en officiell WHQL-certifierad drivrutin i månaden. Denna månad är det dags för Catalyst 5.4 och i dem hittar vi en del trevliga buggfixar och prestandaökningar. En nyhet som känns extra aktuell för oss på NordicHardware är att ATi förbättrat stödet för att köra en HDTV-kapabel bildvisare som skärm. Se bilden här.

Readme-filen hittar ni här.

Sjäva drivrutinen med CCC laddar ni ner här.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
870218
April 8, 2005 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Psyk-drivrutiner. Nu funkar inte mitt ljudkort och min brännare är helt borta... Hmm.. Hoppas det är enkelt fixat .. 👿

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
870223
April 8, 2005 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

jarlen wrote: Psyk-drivrutiner. Nu funkar inte mitt ljudkort och min brännare är helt borta... Hmm.. Hoppas det är enkelt fixat .. 👿

Det lät illa, skulle precis skriva att de verkar riktigt trevliga mest för att jag nog får nytta av HDTV-menyn.

Måste även fråga en sak, går det över huvudtaget att köra clone-mode, alltså två monitorer samtidigt, med olika upplösningar? Jag har försökt meka med det otaliga gånger men det verkar endast fungera när båda monitorerna har samma upplösning, vilket ju inte är helt ologiskt.
Men finns det ingen möjlighet att köra med olika upplösningar i clone-mode? Lite OT men något som slog mig nu bara.. 😉

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
870226
April 8, 2005 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte lyckats med det sen jag bytte ut mitt GF4Ti till mitt X800..
Det irriterade mig länge i början. Men nu kör jag ändå bara med "bioläge" till Tv-ut. Men det är synd att man inte ser något överhuvudtaget när man inte kollar på film (kör 1600x1200 så man ser 1/4 av bilden på teven)..

Ljudet och brännaren började funka igen efter att ha installerat om kx och jag avinstallerat brännare och startat om dator..

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
870354
April 8, 2005 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Förr kunde man det har jag förmin (olika upplösningar i clone-mode)
Nu verkar det inte fungera.
Fungerade inte på 6800-korten heller tryvärr..

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
870359
April 8, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm låter ju väldigt konsigt att det skulle funkat tidigare men inte funka nu. :/
Det är bara så jäkla drygt att inte kunna köra två displayer på HTPCn, projektor + TV. Nu behöver man skifta mellan dem hela tiden vilket är minst sagt drygt.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
870642
April 9, 2005 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte bara att lägga in skiftningen på en knapp på fjärren så de tär bara att trycka där så byter man läge eller är det en omöjlighet?

MrCrowly
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
871097
April 10, 2005 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det för skillnad på denna HDTV-meny och den som finns under felsökning på bildskärm på den med vanliga kontrollpanelen?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
871267
April 11, 2005 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Är det inte bara att lägga in skiftningen på en knapp på fjärren så de tär bara att trycka där så byter man läge eller är det en omöjlighet?

Det borde vara det, men det var inte så lätt. 🙂
Jag har en ATI Remote Wonder och jag lade in ett kortkommande i Powerstrip för just byte av primär display. Det funkar klockrent med windowstangenterna men när jag lade in kortkommandot på en knapp i fjärren vägrade det att funka. 🙁

Har inte orkat pilla mer sedan dess då jag inte har tangentbord inkopplat så ofta till HTPCn.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL