August 22, 2005
ATi har bara missat en enda månad sedan de utlovade en officiell WHQL-certifierad drivrutin i månaden. Denna månad är det dags för Catalyst 5.4 och i dem hittar vi en del trevliga buggfixar och prestandaökningar. En nyhet som känns extra aktuell för oss på NordicHardware är att ATi förbättrat stödet för att köra en HDTV-kapabel bildvisare som skärm. Se bilden här.
jarlen wrote: Psyk-drivrutiner. Nu funkar inte mitt ljudkort och min brännare är helt borta... Hmm.. Hoppas det är enkelt fixat .. 👿
Det lät illa, skulle precis skriva att de verkar riktigt trevliga mest för att jag nog får nytta av HDTV-menyn.
Måste även fråga en sak, går det över huvudtaget att köra clone-mode, alltså två monitorer samtidigt, med olika upplösningar? Jag har försökt meka med det otaliga gånger men det verkar endast fungera när båda monitorerna har samma upplösning, vilket ju inte är helt ologiskt.
Men finns det ingen möjlighet att köra med olika upplösningar i clone-mode? Lite OT men något som slog mig nu bara.. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
November 23, 2001
Jag har inte lyckats med det sen jag bytte ut mitt GF4Ti till mitt X800..
Det irriterade mig länge i början. Men nu kör jag ändå bara med "bioläge" till Tv-ut. Men det är synd att man inte ser något överhuvudtaget när man inte kollar på film (kör 1600x1200 så man ser 1/4 av bilden på teven)..
Ljudet och brännaren började funka igen efter att ha installerat om kx och jag avinstallerat brännare och startat om dator..
Hmm låter ju väldigt konsigt att det skulle funkat tidigare men inte funka nu. :/
Det är bara så jäkla drygt att inte kunna köra två displayer på HTPCn, projektor + TV. Nu behöver man skifta mellan dem hela tiden vilket är minst sagt drygt.
Redfaction wrote: Är det inte bara att lägga in skiftningen på en knapp på fjärren så de tär bara att trycka där så byter man läge eller är det en omöjlighet?
Det borde vara det, men det var inte så lätt. 🙂
Jag har en ATI Remote Wonder och jag lade in ett kortkommande i Powerstrip för just byte av primär display. Det funkar klockrent med windowstangenterna men när jag lade in kortkommandot på en knapp i fjärren vägrade det att funka. 🙁
Har inte orkat pilla mer sedan dess då jag inte har tangentbord inkopplat så ofta till HTPCn.
1 Guest(s)