April 17, 2005
Catalyst 5.7 är den senaste grafikkortsdrivrutinen från ATi och tillverkaren fortsätter att hålla fint tempo med sina drivrutinsuppdateringar. Catalyst 5.7 har utöver en mängd buggfixar några nya features, bland annat nya möjligheter att välja 1080p upplösning även på felmärkta monitorer. Man har även gjort ett flertal prestandaoptimeringar för grafikkort med 64MB och 128MB minne. Optimeringar i minneshanteringen ska ge kraftigt ökad prestanda i högra upplösningar där minnet används flitigt.
Mer information om Catalyst 5.7 går att i ATis release notes.
- Ladda ner Catalyst 5.7 CCC (33.6MB)
- Ladda ner Catalyst 5.7 Control Panel (25.2MB)
July 3, 2005
Jag har problem med att få den omtalade drivrutinen att funka på ett Club 3D radeon 9600, 256 Mb versionen tror jag det är.
Jag kan installera hela drivrutinen tillsammans med Catalyst Control Panel och jag startar om när det är klart genom att trycka på ok. Sedan när datorn är omstartad och jag är inne i Windows igen så verkar det som uppdateringsfrekvensen är sämre än med XP's egna rutiner för kortet. Det blir som en rendering och det tar en halv sekund kanske innan skrivbordet är helt renderat. Blir så ibland men ibland kommer det upp direkt. Men vid varje omstart och varje gång man försöker starta Control Panel så kommer ett felmedelande upp.
Det står "Det går inte att initiera programmet".
Ska jag använda en annan rutin och isåfall vilken?
February 12, 2003
Delph1 wrote: [quote=AndreasC]Går inte att extracta filen. Står att det inte är ett giltigt arkiv.
Anton(?) verkar ha slarvat lite. Jag fixar 🙂
//Andreas
Samma sak med alla filer jag provade. 😉
Eller åtminstone Omega-drivisarna, vet inte om du orkar fixa fler, eller om det var här felet låg.
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Delph1][quote=AndreasC]Går inte att extracta filen. Står att det inte är ett giltigt arkiv.
Anton(?) verkar ha slarvat lite. Jag fixar 🙂
//Andreas
Samma sak med alla filer jag provade. 😉
Eller åtminstone Omega-drivisarna, vet inte om du orkar fixa fler, eller om det var här felet låg.
Det var samma fil som han hade problem med?
//Andreas
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Delph1]Det var samma fil som han hade problem med?
//Andreas
Jo, men jag provade alla omega-drivers (förutom den längst ner, den äldsta), och det var samma skit med alla. Vet dock inte hur det är nu.
Väldigt konstigt. Jag kollar.
EDIT: Är inget fel på filerna. Det är servern som slår ifrån.
//Andreas
1 Guest(s)