April 17, 2005
För en knapp månad sedan dök det upp en powerpoint presentation som gick ut på
att helt enkelt underminera ATIs icke lanserade produkter, i synnerhet
deras CrossFire-plattform. Presentationen sades komma internt från NVIDIA och
publicerades av sajten TechPowerUp!. Nu har samma sajt publicerat en ny
presentation som denna gång ska komma från ATI och i sin tur klankar ner på det
mesta NVIDIA gjort och gör på grafikkortsmarknaden. Fokus ligger på NVIDIAs
bristande Shader Model 3.0 stöd och man påstår att NVIDIA mer eller mindre lever
i förnekelse att Radeon X1000-serien nu är ny herre på täppan.
Vi ska nog även ta denna presentation med en stor nypa salt då det lika gärna kan vara någon fanatisk privatperson som ligger bakom, men det är trots allt lite kul att läsa om smutskastningen fram och tillbaka mellan ATI och NVIDIA.
September 15, 2002
Hmmm...
Läste på sida 7-12 om att ati klagade på nVIDIA´s "texture shimering". Jag har inte varit 100% insatt på senaste tiden och kan ha fel men var det inte så att det redan finns en drivrutin för nVidia som motverkar "shimering". Och att det i nästan samma veva kom en ny drivrutin från ati som har texture shimering.....
Jag har dock inte sett detta själv utan läste det någonstans på något forum för ett tag sedan.
Verkar ju isf som om de fäller krokben på sig själv och om presentationen kommer så här sent så tror jag inte de skulle göra ett sådant misstag. Tror inte det är ATI som skrivit detta iaf inte officiellt.
Synd att ati inte kom med dessa kort tidigare, själv föredrar jag ati så om detta kort kommit samtidigt hade jag valt ati, men med tanke på att jag nu har ett 7800gtx så finns det inte en chans att jag skulle uppdatera då prestanda vinsten inte verkar så stor.
November 4, 2001
Fackamato wrote: Här har du något att frossa i, Supernova. 😉
Faktum är att jag kan ha ett litet finger med i det hela... :p
Detta kan jag självklart inte bekräfta till 100% men mina tankar får mig att tro det....
(Jag skickade inte in någon info till thechPowerUp,men mera säger jag inte)
1 Guest(s)