April 17, 2005
För många ATI-ägare är detta ett minst sagt glädjande besked vilket betyder att konsumenter som investerat stora pengar i grafikkort baserade på X8xx-serien inte behöver byta ut sina kort för att utnyttja ATIs kommande SLI-teknik. ATI kommer nämligen använda sig av en extern SLI-kontakt, något som betyder att man inte behöver ändra något på kortets PCB rent fysiskt. Exakt hur väl detta beslut slår ut rent prestandamässigt återstår att se men det är mycket positivt att ATI tänker på deras nuvarande kunder när man nu gör sig redo att hoppa på SLI-tåget som börjar få ordentlig fart.
Källa: The Inquirer
June 6, 2002
Redfaction wrote: Börjar ta fart?
Vafan det är ju svindyrt..:)
Men jag har nu köpt ett 6800GT och säg om typ ett år om jag har köpt ny cpu och moderkort som har sli möjligheter kan jag då köpa ett kort och uppgradera så. knappast.
Det hjälper ju inte då du ändå idag har ett agp kort, sli funkar bara med pci xpress
June 27, 2002
Tyzon wrote: [quote=Redfaction]Börjar ta fart?
Vafan det är ju svindyrt..:)
Men jag har nu köpt ett 6800GT och säg om typ ett år om jag har köpt ny cpu och moderkort som har sli möjligheter kan jag då köpa ett kort och uppgradera så. knappast.
Det hjälper ju inte då du ändå idag har ett agp kort, sli funkar bara med pci xpress
Jo men nu menar jag om jag ahde köpt ett pci express kort, just det var anledningen till att jag inte köpte sli prylar.
1 Guest(s)