December 19, 2000
Redan innan GeForce FX ens finns på marknaden har det nu börjat talas om tronföljaren vid namn R350.
Enligt de rykten som cirkulerar ska kortet vara en vidaregyggnad på R300, dvs Radeon 9700 Pro. De främsta förändringarna tros vara högre klockfrekvenser helt enkelt. Spekulationerna pekar mot en 400 MHz core och 800 MHz DDR (1) minne och enligt oss låter det som väldigt rimliga siffror. Ska det fela något så är det nog snarast att dessa är lite lågt tilltagna. (Allt upp till 450/1000 MHz skulle kunna vara en möjlighet.)
Priset låter inte heller helt dumt, 150 dollar billigare än GeForce FX 5800 Ultra.
Med de nya klockfrekvenserna hoppas ATi att vara cirka 10 procent snabbare än nVidias kommande flaggskepp i den stora majoriteten av applikationer.
Det preliminära releasedatumet sägs vara i början av Mars. En månad efter att GeForce FX börjat dyka upp i affärerna det vill säga.
Om dessa rykten stämmer ser det alltså ut som om nVidias övertagande av prestandakronan blir ytterst kortvarigt.
March 5, 2002
jääääjä, fan, undrar vad som händer nu :cy:
hmm... hoppas nvidia TÄNKER denna gången, och klockar liiiiiiite extra på kortet, som alla kort går att göra 🙂
hmm, undrar hur r350kortet ser ut, jag menar kylningen, förresten, vilken micron e r300, och vet ni vilken micron r350 blir?
nh, era nyheter kommer precis rätt tid på dagen/natten 8)
March 15, 2002
Fackamato wrote: jääääjä, fan, undrar vad som händer nu :cy:
hmm... hoppas nvidia TÄNKER denna gången, och klockar liiiiiiite extra på kortet, som alla kort går att göra 🙂
hmm, undrar hur r350kortet ser ut, jag menar kylningen, förresten, vilken micron e r300, och vet ni vilken micron r350 blir?
nh, era nyheter kommer precis rätt tid på dagen/natten 8)
0.15 båda antagligen..
January 22, 2003
Mmmm, man undrar ju vad som händer nu...
Ska man vänta ytterligare en månad för att se om 9700-kortet blir ännu billigare eller inte?
Har redan väntat länge nu och kommer väl vänta i nån/några veckor till för att vänta in den prissänkning ATI har utlovat på det kortet. Samt att se om FX-kortets release kan bidra med ytterliggare en sänkning.
Men fan, vänta till mars orkar man ju inte om man sitter med ett G2 GTS nu och haft det i 1.5 år!
Beslut, beslut...
January 22, 2003
December 2, 2001
Waiden wrote: [quote=Inoxor]Hur lång tid orkar man då vänta med ett Voodoo2 8mb? 😀 *pekar på signaturen*
Ok, jag ska inte säga nåt!! 😀
det var en riktig värstingmaskin du hade ...
Hehe, jo man tackar.. Beställde faktiskt en ny burk igår, XP 2400+, 2x256mb Corsair PC3200LL, epox 8RDA+, radeon 9700 och ett audigy2, jag kunde inte hålla mig ^_^
January 22, 2003
Inoxor wrote: [quote=Waiden][quote=Inoxor]Hur lång tid orkar man då vänta med ett Voodoo2 8mb? 😀 *pekar på signaturen*
Ok, jag ska inte säga nåt!! 😀
det var en riktig värstingmaskin du hade ...
Hehe, jo man tackar.. Beställde faktiskt en ny burk igår, XP 2400+, 2x256mb Corsair PC3200LL, epox 8RDA+, radeon 9700 och ett audigy2, jag kunde inte hålla mig ^_^
Sådär ja!!
Nu börjar vi snacka...
Ska köpa 9700-kort när det priset kommer ner lite grann, passar även på att köpa en ny cpu då, XP2100+.
November 8, 2002
Waiden wrote:
Men fan, vänta till mars orkar man ju inte om man sitter med ett G2 GTS nu och haft det i 1.5 år!
Beslut, beslut...
hehe sitter faktiskt i exakt samma sits som du gör! Får 6000kr för min moppe nästa söndag så jag tänkte göra så att vänta tills r350 kommer ut å köpa ett 9700pro.... sen så köpa en 120gig HD för mellanskillnaden jämfört med om jag skulle köpa kortet idag! *tipsa* 😀
January 22, 2003
Blue_Moon_ wrote: [quote=Waiden]
Beslut, beslut...
hehe sitter faktiskt i exakt samma sits som du gör! Får 6000kr för min moppe nästa söndag så jag tänkte göra så att vänta tills r350 kommer ut å köpa ett 9700pro.... sen så köpa en 120gig HD för mellanskillnaden jämfört med om jag skulle köpa kortet idag! *tipsa* 😀
Nja, nåt PRO-kort blir det inte. Tänkte istället köpa ett 9700 coh sen klocka upp det i PRO:s hastighet istället. Lite billigare liksom...;)
March 15, 2002
Waiden wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Waiden]
Beslut, beslut...
Nja, nåt PRO-kort blir det inte. Tänkte istället köpa ett 9700 coh sen klocka upp det i PRO:s hastighet istället. Lite billigare liksom...;)
varför inte köpa 9500pro o sen aktivera 256 bitars minnesbuss?
December 22, 2002
För de riktiga entusiasterna ska det även finnas en 256 MB-variant tillgänglig.
tycker det låter spänande själv ska man ju köpa en ny burk (minst 3.06) i april så man får ju se vad som händer till dess.
hmm lite kul med nvidia och ati att dem alldrig kan bli vänner tänk vad bra det hade varit om 2 så stora företag hade gått ihop... men å andra sidan e det kul att se dem bråka för att det utvecklas ganska fort endå..
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
November 29, 2001
Skärholmen | Maxim wrote: För de riktiga entusiasterna ska det även finnas en 256 MB-variant tillgänglig.
tycker det låter spänande själv ska man ju köpa en ny burk (minst 3.06) i april så man får ju se vad som händer till dess.
hmm lite kul med nvidia och ati att dem alldrig kan bli vänner tänk vad bra det hade varit om 2 så stora företag hade gått ihop... men å andra sidan e det kul att se dem bråka för att det utvecklas ganska fort endå..
256 MB lär göra mindre skillnad dock 😉
men men om Ati och nV gått ihop... tänk på priserna, de hade effektivt sett haft monopol på allt vad grafikkort heter
det är sjukt svårt att slå sig in på marknaden idag jämfört med pre-DX8 tiden
tom. pre-TnL tiden för den delen
1 Guest(s)