April 17, 2005
ATI R520 är namnet på ATIs nya grafikkretsarkitektur och tillika uppföljaren till X8xx-serien. Vi har under längre tid hört rykten om kretsens specifikationer och nu när lanseringen börjar närma sig har de första påstådda prestandatesterna dykt upp. Det är högst osäkra uppgifter så ta det med en stor nypa salt. Men vad sägs om 14642 poäng i 3DMark05. Det är nytt världsrekord i 3DMark05, om det stämmer, och slår med lätthet överklockade 6800 Ultra SLI-system på fingrarna. Det finns även en lista över kretsens specifikationer som bland annat ska använda sig av 24 pixel pipelines och en GPU klockfrekvens på upp till 700MHz. Ta dessa uppgifter med en stor dos salt, men om de stämmer ser det ruskigt intressant ut.
Källa: Warp2Search
April 2, 2004
December 3, 2003
July 24, 2003
Detta är fake,
På sidan där dom testar kortet så står det "NVIDIA 6800 Series GPU" http://www.tranexp.com:2000/Tr.....F7915.html
Se själva:
[Image Can Not Be Found]
Resultatet kan knappast vara från 2st Ultra med så hög poäng och det står inte att det är ett ATi kort. Svårt att läsa NVIDIA 6800 series GPU på bilden, men det står så.
Däremot så kan jag tänka mig att kortet ligger någonstans runt den poängen som dom får.
December 27, 2003
Sledgehammer wrote: Detta är fake,
På sidan där dom testar kortet så står det "NVIDIA 6800 Series GPU" http://www.tranexp.com:2000/Tr.....F7915.html
Se själva:
[Image Can Not Be Found]
Resultatet kan knappast vara från 2st Ultra med så hög poäng och det står inte att det är ett ATi kort. Svårt att läsa NVIDIA 6800 series GPU på bilden, men det står så.
Däremot så kan jag tänka mig att kortet ligger någonstans runt den poängen som dom får.
Läste precis samma sak och förstorade bilden då den såg suspekt ut och då kan man tyda ut att de är Storbokstav en liten och en stor igen och resten små, GeForce sen äre 4st siffror och series där man kan se att de är 6800. Så glöm de dära 😉
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
1 Guest(s)