April 17, 2005
ATI R600 väntas bli den första grafikkretsen på PC-marknaden med en Unified Shader arkitektur likt den ATI använder på Xenos i Xbox 360. Lanseringen väntas komma i slutet av året och än så länge finns det relativt lite säker information om kretsen. Nu har det dykt upp lite information om kretsen som förvisso ska tas med en stor nypa salt men som trots allt är av intresse. Primärt är det att R600 kan komma att bli den största grafikkretsen som hittills lanserats och det är inte bara dess fysiska storlek som ser ut att bli hårigare än dagens motsvarigheter, även värmeutvecklingen kan bli något i hästväg vilket inte är så överraskande om själva kretsen blir stor. Även om det förmodligen är lite väl tidigt att säga något säkert om detta så är det knappast uppmuntrande om dessa uppgifter skulle stämma, speciellt inte med tanke på hur svettig R580-kretsen redan blir idag.
November 24, 2004
March 15, 2002
Ondjultomte wrote: en dualcore fx60 snarare 🙂
Sak samma. Bara o klocka upp 170an till 2.6GHz så har man samma prestanda fast till ett avsevärt mycket lägre pris.
Minky wrote: Eller ännu bättre en råöverklockad Conroe extreme och ett par r600 i crossfire =)
Nu pratar jag om att uppgradera det system jag har. Någon Intel processor kommer det inte in i mitt hus 😎
February 10, 2005
April 20, 2004
Anton K wrote: ATI R600 väntas bli den första grafikkretsen på PC-marknaden med en Unified Shader arkitektur likt den ATI använder på Xenos i Xbox 360.
Under samma källa som angavs i inlägget, så står det....
Even though many have assumed the chip will be the same as the one ATI supplies for the Xbox 360, it won’t be
Även om många hade trott att kretsen skulle bli likt den i Xbox 360, så lär det inte bli fallet.
Eller missar jag något?? 🙂
February 12, 2003
Voleyro wrote: [quote=Anton K]ATI R600 väntas bli den första grafikkretsen på PC-marknaden med en Unified Shader arkitektur likt den ATI använder på Xenos i Xbox 360.
Under samma källa som angavs i inlägget, så står det....
Even though many have assumed the chip will be the same as the one ATI supplies for the Xbox 360, it won’t be
Även om många hade trott att kretsen skulle bli likt den i Xbox 360, så lär det inte bli fallet.
Eller missar jag något?? 🙂
Det står ju "Även fast många trodde att det skulle bli samma chipset som i Xbox 360, så kommer det inte vara densamma". Fortsättningen var ju att den skulle bygga på den, men inte vara exakt samma.
För övrigt tror jag The Inq är på samma spår som vanligt. Att bara sprida rykten som de egentligen inte har koll på än. Tvivlar på att det kommer bli så ruskigt farligt som de säger, när jag ser officiella bilder på det släppta av ATI tror jag det jag ser.
November 4, 2001
Både ATi och Nvidia säger ju att man ska integrera en physkapabel hårdvara i framtida kort. Ati har varit speciellt noga med att poängtera detta. Extra enheter betyder oftast mera värme.
Men å andra sidan sen när vart det fetaste kortet i en helt ny grafikkortsserie svalare än tidigare kort? Menar självklart då korten bygger på samma ledbansstorlek!
7900 räknas inte iom att det mer eller minde är ett "optimerat" 7800 @ 90nm (isf 7800 110nm).
Står för ovrigt ingen specifik data ens en gång.....
1 Guest(s)