August 22, 2005
Vi har goda nyheter för alla Doom3 fantaster, ATI har nu släppt den officiella versionen av Catalyst 4.9. En av nyheterna med Catalyst 4.9 är de omfattande optimeringarna för Doom3 som ska ge prestandaökning på 10-15% med ATIs X800-serie, speciellt när kantutjämning är aktiverat.
Även stödet för Unreal Tournament 2004 har fått sig en rejäl finputsning varpå ägare av ATIs R3xx-grafikkort (ATI RADEON™ 9500 PRO, RADEON™ 9700 PRO RADEON™ 9800 PRO and RADEON™ 9800 XT) kan se prestandaökningar på över 25%, speciellt med krävande grafikinställningar.
Man har även gjort sig av med ett antal buggar i Catalyst 4.9 där mängder av intressanta speltitlar är involverade. Några av titlarna som setts över är FarCry v1.2, XIII, PainKiller, Star Wars: KOTOR, Tony Hawk 4 m.fl.
För detaljerad information över förbättringarna i Catalyst 4.9 kan ni ta er vidare till ATIs lanseringsanteckningar.
Catalyst 4.9 har förstås också fullt stöd för ATI Catalyst Control Center som lanserats nyligen.
:: Ladda ner ATI Catalyst Control Center ::
Tack till Martin för nyhetstipset!
November 4, 2002
_AnKaN_ wrote: Weeee äntligen !
Yepps, nu blir det DOOM3 igen. Har legat på hyllan ett tag.. Kanske försvinner dem apfula buggarna i FarCry också. Weeee!
EDIT:
Testade precis 4.9.
Så fort jag klickade på Advanced så fick jag Bluescreen.
Det var dock enkelt att lösa. Men var inte lata och installera 4.9 över äldre drivrutiner. Se till att avinstallera allting som har med ATi att göra innan ni installerar 4.9. Sen funkar det perfekt.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
April 11, 2003
När jag installerar Catalyst v4.9 så får jag detta felmeddelande när jag startar datorn och när jag försöker starta Catalyst Control Center:
[Image Can Not Be Found]
Vad är felet då? Jag har använt Driver Cleaner 3 för att få bort alla resterna av dom gamla drivrutinerna. Någon som kan hjälpa mej med problemet?
July 21, 2001
Du behöver denna för att få ati´s nya kontroll panel att funka http://www.microsoft.com/downl.....laylang=en
April 11, 2003
ex-con wrote: Du behöver denna för att få ati´s nya kontroll panel att funka http://www.microsoft.com/downl.....laylang=en
Tack så mycket. Nu funkar det. 🙂
March 18, 2004
boogey wrote: Att installera grafikdrivisar rakt över de gamla är aldrig någon bra idé.
Egentligen inte med några andra drivrutiner, men grafikdrivisarna krånglar oftare om man gör på det viset.
:cy: Jag har alltid installerat över de gamla, typ sen 3.x nån ting.
Har aldrig blivit något fel men det kanske är bra om man börjar göra det ordentligt :bgrin:
Vad ska jag leta efter för program? "Driver Cleaner 3" som Rune kör på?
1 Guest(s)