August 22, 2005
Vem har missat nVidia snygga Dawn-demo? Den lilla fen som struttar omkring på en stor kvist blev snabbt populär i samband med nVidias GeForce FX lansering.
Nu har en student på MIT skapat en Open GL wrapper som låter ATis kort emulera de finesser som krävs för att köra Dawn. Resultatet?
Enligt skaparna så är prestandan bättre än både NV30 och NV35 om man kör demot på ett Radeon 9800 Pro. Dessutom påstår de också att kvaliteten blir bättre tack vare vissa pixel shader-funktioner på ATis kort.
Lite pinsamt för nVidia kanske. Som vissa nog sett har detta hänt förut med nVidias Chamelon benchmark där ATi presterade bättre än nVidias kort.
Läs mer här.
Wrappern är inte helt felfri och ett par personer har haft lite problem med den.
Ni som vill experimentera lite mer med Dawn kan prova att döpa om exe-filen till 3dmark03.exe eller quake3.exe för två extra överraskningar.
August 12, 2001
Gamblor wrote: [quote=Nyhet] Ni som vill experimentera lite mer med Dawn kan prova att döpa om exe-filen till 3dmark03.exe eller quake3.exe för två extra överraskningar.
Vad händer då, nån som testat?
haha mina ögon blev som dina Gamblor... 😮
trodde inte mina ögon när jag såg det 😛
Jadu, man kan ju säga att några löv lossnade från kroppen
November 15, 2002
lunna wrote: [quote=Gamblor][quote=Nyhet] Ni som vill experimentera lite mer med Dawn kan prova att döpa om exe-filen till 3dmark03.exe eller quake3.exe för två extra överraskningar.
Men, skriv vad som hände istället för att tala i kryptiska metaforer. 😕
November 29, 2001
miloheke wrote: [quote=lunna][quote=Gamblor][quote=Nyhet] Ni som vill experimentera lite mer med Dawn kan prova att döpa om exe-filen till 3dmark03.exe eller quake3.exe för två extra överraskningar.
Dawn strippar av sig kläderna.
Skötet är endast täckt av ett litet blad. Förutom det är hon helt näck.
November 15, 2002
UndaC wrote: Dawn strippar av sig kläderna.
He he, nästan så att man får börja överväga om man ska skaffa sig ett nytt graffekort. 🙂
Nja, tror att jag väntar tills releasen av HL2 och Doom3 börjar närma sig.
Är det förresten någon som testat feministversionen av Max Payne, dvs. utan byxor och kallningar?
December 17, 2002
UndaC wrote: [quote=miloheke][quote=lunna][quote=Gamblor][quote=Nyhet] Ni som vill experimentera lite mer med Dawn kan prova att döpa om exe-filen till 3dmark03.exe eller quake3.exe för två extra överraskningar.
Dawn strippar av sig kläderna.
Hehe måste skaffa ett Radeon 9800 Pro 🙂
November 8, 2002
amagad 😮
innan
http://217.210.251.196/hosted/.....rginal.JPG
efter
http://217.210.251.196/hosted/.....dawnq3.JPG
hahahahaa 😀 😀 😀
1 Guest(s)