August 22, 2005
Det var ett bra tag sedan vi bjöd på en ljudkortsrecension på NordicHardware men idag är det dags igen. Kortet vi har testat heter Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Notebook och som suffixet antyder rör det sig om ett kort för bärbara datorer.
[Image Can Not Be Found]
"PCMCIA-standarden erbjuder hastigheter som närmar sig 1 Gbit/s medan USB2.0, som konkurrerande ljudkort använder sig av, knappt erbjuder hälften. Vidare medför gränssnittet betydligt lägre åtkomsttider/fördröjningar."
March 5, 2002
Yeah, nice recension.
Helt sjukt bra kort det där!
1100kr. Det är lite mer än vad ett audigy2 zs kostar (inte platinum). Det finns ju pcmcia-adaptrar att köpa till stationära datorer. Eller ska man vända på audigy4? Hoppas att det kommer i pci-version isåfall 😮 (inte bara pci-e).
Bra skrivet!
December 24, 2002
Finns inte audigy 4 redan ute nu?! ja har sett det lite överallt.. tex här http://www.inet.se/produkter_i.....?p=6303290
March 10, 2003
Kom att tänka på.. varför hoppade C över Audigy3 tro ? eller är det NDA på det ?
Funderat på att uppgradera mitt A-1 till något nytt.
Får nog vänta lite till. Annars var det en hyvens recension.
Gott att höra att bärbara användare har något att höra fram emot.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 29, 2001
Audigy 4 Pro finns som sagt redan (och då som PCI, mig veterligen finns det inte ett enda PCI-E-ljudkort på marknaden än).
Varför skulle du vilja köra kortet med i en stationär Facka? =)
Angående att uppgradera sin stationära så återkommer vi vad det gäller det snart, och då snackar jag inte Audigy 3 eller 4 *hint hint*. 😀
March 5, 2002
UndaC wrote: Audigy 4 Pro finns som sagt redan (och då som PCI, mig veterligen finns det inte ett enda PCI-E-ljudkort på marknaden än).
Angående att uppgradera sin stationära så återkommer vi vad det gäller det snart, och då snackar jag inte Audigy 3 eller 4 *hint hint*. 😀
För att det piskade audigy2 zs :P, och kostar mindre än audigy 4. 😛
Aja, får väl vänta ännu mer 😀
November 29, 2001
Fackamato wrote: [quote=UndaC]Audigy 4 Pro finns som sagt redan (och då som PCI, mig veterligen finns det inte ett enda PCI-E-ljudkort på marknaden än).
För att det piskade audigy2 zs :P, och kostar mindre än audigy 4. 😛
Aja, får väl vänta ännu mer 😀
Med tanke på att det är olika datorer som det testas med ska man nog inte ta siffrorna för att avgöra vilket kort man ska ha.
Audigy 2 ZS är en bättre produkt om man har stationär. 😉
October 10, 2005
Hej,
Funkar det att koppla detta ljudkort till min receiver och få ut hyggliga ljudvolymer? som det är nu (med mitt gamla ljudkort som sitter internt i laptopen) när jag vrider upp allting på max i datorn och på förstärkaren så spelas musiken i konversationsvolym och det brusar och låten skit ur högtalarna.. antagligen fel på ljudkortet eller något jag vet inte..
så frågan är.. ett nytt ljudkort som kopplas till min h/k receiver och infinity högtalare bör kunna spela ganska högt?
/sp
1 Guest(s)