December 10, 2002
/me längtar tills Felia kommer igång med sin 10/10 tjänst .. den står ju på sidan .. dock så står det att man inte kan få den just nu .. undrar när dom kommer att börja bygga ut den igen ?
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
November 22, 2001
Hugge wrote: Humm? räcker 1-2 mbit upp för att ens ACKa 100mbit ner?
Tveksamt.
Läste om när adamo lanserade sina 28Mbit med 1mbit upload.
Var många som sa att 1mbit knappt räckte till det.
Ser verkligen ingen användning, tycker det är svårt att hitta någonstans att utnyttja mina 8Mbit fullt ut eftersom man bara har 1mbit ut.
April 2, 2001
March 7, 2004
Lindbergh wrote: [quote=dest]/me längtar tills Felia kommer igång med sin 10/10 tjänst .. den står ju på sidan .. dock så står det att man inte kan få den just nu .. undrar när dom kommer att börja bygga ut den igen ?
vart har du läst det?
http://www.telia.se/pw/privat/sidtyp03.do?tabId=0&channelPage=%2Fsidtyp03.do&channelId=-78671
June 20, 2002
Lindbergh wrote: [quote=dest]/me längtar tills Felia kommer igång med sin 10/10 tjänst .. den står ju på sidan .. dock så står det att man inte kan få den just nu .. undrar när dom kommer att börja bygga ut den igen ?
vart har du läst det?
Dagens fråga tror jag nog detta får klassas som. 🙂
"den står ju på sidan"
December 5, 2001
Jag har 100Mbit download genom skolan men bara 3-4Mbit upload vilket är något bättre än detta, men fortfarande värdelöst. Det händer kanske 5ggr per år man utnyttjar fulla bandbredden neråt. Har lyckats ladda ner i ca 15MB/s några gånger men jag skulle aldrig få för mig att betala för det i dagsläget (ingår i hyran).
November 4, 2002
Sardaukar wrote: Jag har 100Mbit download genom skolan men bara 3-4Mbit upload vilket är något bättre än detta, men fortfarande värdelöst. Det händer kanske 5ggr per år man utnyttjar fulla bandbredden neråt. Har lyckats ladda ner i ca 15MB/s några gånger men jag skulle aldrig få för mig att betala för det i dagsläget (ingår i hyran).
Svårt att tanka 15MB/s när du kan tanka ca. 12.5 MB i sek med 100mbit lina.. Du har det bra du..
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
June 27, 2002
Sardaukar wrote: Jag har 100Mbit download genom skolan men bara 3-4Mbit upload vilket är något bättre än detta, men fortfarande värdelöst. Det händer kanske 5ggr per år man utnyttjar fulla bandbredden neråt. Har lyckats ladda ner i ca 15MB/s några gånger men jag skulle aldrig få för mig att betala för det i dagsläget (ingår i hyran).
Har ni inte 100/100 inom skolnätet då?
Vi i Gävle på Gavlegårdarnas när har 100/100 inom Gavlegårdarna och 4/4 mot internet.
December 5, 2001
GeneSiS wrote: [quote=Sardaukar]Jag har 100Mbit download genom skolan men bara 3-4Mbit upload vilket är något bättre än detta, men fortfarande värdelöst. Det händer kanske 5ggr per år man utnyttjar fulla bandbredden neråt. Har lyckats ladda ner i ca 15MB/s några gånger men jag skulle aldrig få för mig att betala för det i dagsläget (ingår i hyran).
Svårt att tanka 15MB/s när du kan tanka ca. 12.5 MB i sek med 100mbit lina.. Du har det bra du..
Hade på känn att någon skulle kommentera det. Jag vet att den teoretiska hastigheten ligger där, men teorin hänger inte alltid ihop med pratktiken har jag märkt. Har tankat i över 17MB/s också, men det var förmodligen från någon inom skolan.
Redfaction wrote: [quote=Sardaukar]Jag har 100Mbit download genom skolan men bara 3-4Mbit upload vilket är något bättre än detta, men fortfarande värdelöst. Det händer kanske 5ggr per år man utnyttjar fulla bandbredden neråt. Har lyckats ladda ner i ca 15MB/s några gånger men jag skulle aldrig få för mig att betala för det i dagsläget (ingår i hyran).
Har ni inte 100/100 inom skolnätet då?
Vi i Gävle på Gavlegårdarnas när har 100/100 inom Gavlegårdarna och 4/4 mot internet.
Inom skolnätet har vi Gbit-lina men min egna lilla switch i mitt rum klarar bara 100Mbit. Jag tankar inte så mycket inom skolan ändå så det gör inte så mycket.
June 5, 2003
X---Ray wrote: det där blirväl bara i storstäderna som Sthlm göteborg malmö eller ??
skulle vara roligt att se något om bredband till skogen igen. =)
Du skulle bott i Umeå, här så verkar dom bara satsa på BREDband ute i skogen ;/ Jag bor rätt nära stan och har felia, min kompis bor ute i skogen och har 1GBit inom Västerbotten och 100MBit mot resten av Sverige/Världen 🙁
1 Guest(s)