October 29, 2001
För h*****e,sluta sprida lögner
Jag har själv ringt bla 2 ggr till BBB o frågat (2 olika personer)
Kan någon publicera mailet + avsändarens ip adress ???(tror knappast det)
Felen i mailet :
1.Fel abuse adress
2.Fel stavning på ena "företaget"
hade mailet kommit från BBB så inte fan stavar man fel på sin egna abuse adress inte heller e man så klantig att man vågar stava fel på ena "företaget(eller va det en förening)"
Varför står det inget på BBB`s hemsida ???
Det e ju lättare att lägga ut info där än att maila till en 50000 kunder
[ Detta Inlägg ändrades av: Skalman den 2001-11-05 09:04 ]
March 4, 2001
On 2001-11-04 02:05, Biters wrote:
LoL!Bluff?
jag har massa argument att komma med.. men dom passar inte in i detta forum.ta reda på fakta innan ni snackar, plz
Ge fan i och sprida såna här rykten, kolla upp saken först. Din "nyhet" är ju uppenbarligen en bluff, vad har du för "säkra källor" ? Skitsnack säger jag.
October 8, 2001
Det är sant en som jag snackat med hade fått mail från en på BBB så här stog det
"Hejsan Brevet har skickats ut till ett fåtal av Brebandsbolagets kunder.
Syftet med brevet har varit att informera om att det det är förbjudet att olagligen kopiera och distribuera upphovsrättsligt skyddat material enligt Bredbandsbolagets villkor för tjänsten Bredband Hemma (Se punkten 12 Allmänna Villkoren).
De mätningar brevet hänvisar till kommer att ske under vecka 46 och vecka 47.
Mätningarna kommer vara av allmän karaktär iform av volymmätningar av olika trafiktyper.
Bredbandsbolagets erfarenhet är att hög volym av vissa trafiktyper ofta har sitt urpsrung i distribution av upphovsrättsskyddat material.
Individuella mätningar hos enskilda kunder kommer inte att utföras.
Med vänlig hälsning Thomas Larsson _________ Bredbandsbolaget Network Abuse & Security Email: [email]abuse@bredband.com[/email] Web: http://www.bredband.com ¯¯¯¯"
June 17, 2001
http://www25.brinkster.com/bbbtrue/
läs senaste sannings confirmationen
August 8, 2001
June 1, 2001
Väl en annan internet leverantör och kolla noga avtalen annars blir nog dylika saker praxis i framtiden.
Det börjar med "mätningar" sedan blir det scanningar för att avgöra vilka tjänster folk kör och till sist måste en regelrätt avlyssning till för att verkligen avgöra vilka filer som skickas.
Nej, byt leverantör, det skadar dem mest i plånboken.
2 Guest(s)