BBB|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BBB
Nibbler
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
Member Since:
June 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 5, 2001 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Varför låstes tråden om BBB ??

Jag tycker BBB's handlande är ganska allvarligt, det vore som att Telia rutinmässigt skulle avlyssna samtal för att se om något olagligt pågår.

Är det en sådan framtid vi vill ha ?

Om BSA, MS, etc...etc vill knipa de som sprider warez får de ge sig på individerna och inte pressa leverantörerna att runtinmässigt scanna sina kunder, det är kollektiv avlyssning/bestraffning och något som starkt måste kritiseras !

Är det ens lagligt att göra sådant ? jmf om Telia skulle försöka något sådant, vad skulle hända då, folkstorm mot Telia ?

[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-11-05 11:31 ]

DredFaCE
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
Member Since:
September 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96174
November 5, 2001 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har fått brevet..
Så jag ringde B2 och frågade om det verkligen är lagligt det de håller på med, och till svar fick jag att det står i Villkoren för abonnemanget att de har rätt att göra sökningar i nätet efter olagligheter. Sen om deras villkor borde ses över om det är korrekt eller inte det är en annan femma, men som det ser ut nu så är det bara att stänga ner siten (inte för att jag har nån) och komma igen i december smile

Skalman
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
Member Since:
October 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96230
November 5, 2001 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

mailade till [email]abuse@bredband.com[/email] o frågade om scanningen stämmer - fick detta svar !
Sen om det e nån som skämtar vet jag inte

Hejsan

Brevet har skickats ut till ett fåtal av Brebandsbolagets kunder. Syftet med brevet har varit att informera om att det det är förbjudet att olagligen kopiera och distribuera upphovsrättsligt skyddat material enligt Bredbandsbolagets villkor för tjänsten Bredband Hemma (Se punkten 12 Allmänna Villkoren).

De mätningar brevet hänvisar till kommer att ske under vecka 46 och vecka 47. Mätningarna kommer vara av allmän karaktär iform av volymmätningar av olika trafiktyper. Bredbandsbolagets erfarenhet är att hög volym av vissa trafiktyper ofta har sitt urpsrung i distribution av upphovsrättsskyddat material. Individuella mätningar hos enskilda kunder kommer inte att utföras.

Med vänlig hälsning

(jag har tagit bort hans namn)

___________________

Bredbandsbolaget

Network Abuse & Security

Email: [email]abuse@bredband.com[/email]

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
Member Since:
October 9, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96271
November 5, 2001 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Detdär mailet är ett copy-paste brev!!

Många som mailat in ang. detta har fått samma svar... jag me..

Det är VÄDIGT bra skrivet ur deras synvinkel. Man dom har bla skrivt att inte ska kolla individer utan hela nätet. JA, inte denna gång kanske, men nästa test dom gör är nog efter analyser av detta.. och det dom kommer fram till där är att vissa har hög bandbredds använding... så dom kollar dom på närmare nästa gång.

Vad är syftet annars med att scanna näten?

[ Detta Inlägg ändrades av: Biters den 2001-11-05 15:20 ]

Avatar
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96392
November 5, 2001 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Det här verkar jobbig själv sitter jag på BBB laddar hem lite grejs. Ska väll dra ner lite på användningen. Annars är dom ju snabbast och billiga för att säga något possitivt men jag tycker att det här är viktigt.

lang
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96406
November 5, 2001 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag mailade [email]abuse@bredband.net[/email]
här är svaret

Hejsan

Brevet har skickats ut till ett fåtal av Brebandsbolagets kunder. Syftet med brevet har varit att informera om att det det är förbjudet att olagligen kopiera och distribuera upphovsrättsligt skyddat material enligt Bredbandsbolagets villkor för tjänsten Bredband Hemma (Se punkten 12 Allmänna Villkoren).

De mätningar brevet hänvisar till kommer att ske under vecka 46 och vecka 47. Mätningarna kommer vara av allmän karaktär iform av volymmätningar av olika trafiktyper. Bredbandsbolagets erfarenhet är att hög volym av vissa trafiktyper ofta har sitt urpsrung i distribution av upphovsrättsskyddat material. Individuella mätningar hos enskilda kunder kommer inte att utföras.

Med vänlig hälsning

Thomas Larsson

___________________

Bredbandsbolaget

Network Abuse & Security

Email: [email]abuse@bredband.com[/email]

Web: http://www.bredband.com

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

-----Original Message-----
From: LANG [mailto:bajs@kiss.nu] Sent: den 4 november 2001 04:24
To: [email]abuse@bredband.net[/email] Subject:

HEJ!
en fråga är en såndan där scan verkligen tillåten !?
är det inte ett intrång på privat livet ?!
Hörde att micrsoft och bonet gjorde en liknade scan! som var total olaglig dem fick böta 14 milj för varje dag dem använde scannen.
Det är bara rykten vem vet.
Hoppas på svar
MVH

-ChaoS-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 609
Member Since:
July 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96423
November 5, 2001 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som tror att http://www.bredband.net är en fejadress så kan jag meddela att detta är BBB's WebPortal och är inte tillgänglig för någon annan än BBB Users.

daro
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 106
Member Since:
August 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
96721
November 5, 2001 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Är inte dett konstigt då?!?

Ni som har BBB kan kolla pappret med texten Särskillda Villkor För Fastpristelefoni
Privatabonnemang

3. Ansvar för Innehåll m.m.

3.1 Eftersom Bredbandsbolaget inte kontrollerar innehållet på Internet, ansvarar Bredbandsbolaget inte på något sätt för den informationen som passerar genom anslutningen via Bredbandsbolaget till eller från Internet. Med information avses i dessa Särskillda villkor såväl ljud, bild, text, data, video som länkar till annan Internetsida.

lang
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
Member Since:
June 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
97057
November 6, 2001 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej dem kontrollerar inte
men nu mäter dem banrbed!
och deras erfranheter av hög banbreds konsumtion är warez trading.

Då har dem beslutat o skicka ett brev där det står att warez trading inte är tillåtet.
Mer än så gör dem inte om ingen anmäler till dem att nån sprider illgeallt tex mpa riaa eller dyl
läs
http://www25.brinkster.com/bbbtrue/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 69
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL