October 9, 2001
Dom flesta användare av BredBandsBolagets (BBB) nät ska ha fått ett e-post idag, där de skriver att de ska scanna deras nät efter användare med hög bandbreddsanvändning ofta. Hela proceduren ska ta hela månaden ut. Enligt källor så va avbrottet idag pga. installation av mjukvara för scanen. De scannar nätet bit för bit vare dag, och tittar närmare på dom med hög aktivitet. E-posten kan ni läsa nedan.
"Ett stort antal leverantörer av innehåll på Internet, däribland ett av
världens största filmbolagsorganisationer, Motion Picture Association
(MPA)* och Microsoft Corporation, har vid flera tillfällen påtalat för
Bredbandsbolaget att det sker olaglig förmedling av upphovsrättsskyddat
material över Bredbandbolagets nät.
Med detta brev vill vi informera om att det är förbjudet att olagligen
kopiera och distribuera upphovsrättsligt skyddat material enligt
Bredbandsbolagets villkor för tjänsten Bredband h
Bredband hemma. Bredbandsbolaget
kommer under november månad 2001 utföra omfattande mätningar i nätet för
att spåra otillåten distrubition av upphovsrättskyddat material som till
exempel film, musik, programvara med mera.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på Bredbandsbolaget
Network Abuse & Security, e-post [email]abuse@bredband.net[/email]"
December 20, 2000
August 14, 2001
October 23, 2001
Tycker att BBB ska ge fan i vad deras kunder sysslar me.
Annars tycker jag att posten borde börja rota i folks brev o paket då folk köper piratgrejer över nätet från utlandet och liknande. Och telia borde åxå börja avlyssna sina telefoner eftersom kriminella, nassar och annat avskum använder deras telefoner för att planera brott.
October 9, 2001
On 2001-11-03 21:22, Docenten wrote:
Tycker att BBB ska ge fan i vad deras kunder sysslar me.
Annars tycker jag att posten borde börja rota i folks brev o paket då folk köper piratgrejer över nätet från utlandet och liknande. Och telia borde åxå börja avlyssna sina telefoner eftersom kriminella, nassar och annat avskum använder deras telefoner för att planera brott.
Jätte bra synpunkter!!
Delar dom med dej
May 9, 2001
Vad fan nu då. När man äntligen fått bredband efter 2 år så händer detta. Först Napster och nu detta. Snacka om överkapacitet. 10 Mbit endast för Internet Explorer, jo just det. Det var därför jag ville ha bredband för att kunna dela med mig av mina filer till mina polare.
Ja, jag har BBB.
Sten
October 6, 2001
October 9, 2001
Asså grejjen e inte denn att som sitter och säger a fan ahn använder full kapacitet av sin uppkoppling... utan dom kollar vilka som gör det och analyserar vidare. Visst får man använda sin uppkoppling till max!
Men de BBB e ute efter är att sätta dit dom som har FTPs med olagligheter på.. DIVX ripps iSO ja ni vet vad jag menar.
Och det är oftast dom som har en FTP av detta slag som har hög aktivitet dom vill åt. Så ni som inte håller på me sånt (hur många det nu e) jab surfa lungt...
Detta var klart den tråkigaste nyheten jag postat!!
Om ni bara visste vilken situation jag sitter... det gör iofs flera med mej...
October 9, 2001
Asså grejjen e inte den att dom sitter och säger a fan, han, använder full kapacitet av sin uppkoppling, honom stänger vi av... utan dom kollar vilka som gör det och analyserar vidare. Visst får man använda sin uppkoppling till max!
Men de BBB e ute efter är att sätta dit dom som har FTPs med olagligheter på.. DIVX ripps iSO ja ni vet vad jag menar.
Och det är oftast dom som har en FTP av detta slag som har hög aktivitet dom vill åt. Så ni som inte håller på me sånt (hur många det nu e) jab surfa lungt...
Detta var klart den tråkigaste nyheten jag postat!!
Om ni bara visste vilken situation jag sitter... det gör iofs flera med mej...
[ Detta Inlägg ändrades av: Biters den 2001-11-03 23:26 ]
2 Guest(s)