October 29, 2001
kolla på mail adressen och sen gå in på http://www.bredband.com och kolla adressen till abuse gruppen
verkar inte som det är sant
abusegruppen på ovanstående är [email]abuse@bredband.net[/email]
på http://www.bredband.com
[email]abuse@bredband.com[/email]
(inlägg från bbb`s forum)
October 9, 2001
Det finns mycket som tyder på att det tyvärr e det... alla som använder BBB får en mailadress som slutar på .net bla
men en mysko grej är att på det scannade pappret som cirkulerade runt ang. en kille som blev avstäng när BBB kom på homom att han tradede DIVX är att den adressen slutade på .com
July 25, 2001
Återigen är Microsoft inne och tjafsar om i grytan. Nu är XP ute och DC gör dem rädda. De gjorde detta för 3 år sedan med. Då samarbetade de med Blizzar och Bnet och gjorde så att de scannade igenom hårddisken efter filer och program varje gång man loggade på Bnet. Detta var givetvis olagligt och Microsoft fick böta 14 miljoner varje dag de använde sig av detta.
Tror även att fler bolag än Microsoft är intresserad av en scanning men jag har mina aningar att just de och pga XP ökar intresset just nu.
November 4, 2001
Alltså, jag vet att B2 inte behöver scana något i sitt nät för att se specifika kunder som utnyttjar en hög bandbredd, det finns andra verktyg för sådant.
Bara för att man "scannar" en person/kund så kan man inte se vad som finns på dess warez server osv, inte mer än att det hög trafik från den personen.
Ang det större avbrotte som var i går i B2s nät har inget som helst med att någon mjukvaruppgradering för ändamålet scaning!
Det var ett oplanerat driftavbrott!
Att en ISP stänger ned kunder för att de har olaglig mjukvara på en server är helt o fullt normalt. De kunder hos en ISP som har laglig mjukvara på en server behöver ju inte oroa sig, eller hur
Att man skulle känna sig "övervakad" är inget man behöver oroa sig för om man har "rent mjöl i påsen" och dessutom om man skall se om en person har olaglig mjukvara som folr downloadar så måste man "sniffa" vilket är precis lika olagligt för en ISP som för en privatperson om det inte drabbar sig själv, vilket det sällan gör.
Så kontentan av det hela är att man bör ta reda på fakta INNAN man startar en debatt om något som man egentligen har helt fel om. Det är inte så svårt att slå en signal till sin ISP vid oklarheter och telefonnr till B2´s support/kundtjänst är 020-710070
Tack för mig
[ Detta Inlägg ändrades av: J1z3 den 2001-11-04 07:29 ]
August 6, 2001
Mmm.. det man mer bör kolla på är hur dom får reda på att det finns olaglig programvara på en FTP. Om jag har en ftp utan anonymous acces så kan inte min ISP bara bestämma att jag har massa olagligheter på min FTP, dom måste för sjutton kunna bevisa det. Att MPA eller Microsoft skickar in "bevis" är helt bizzart, dom bevisen skulle nog inte räcka i domstol. Att abuse mailet har en .net adress är lite udda och att den inte har samma autoreply, den har intget autoreply, som .com adressen gör att det känns _rätt_ fejkat.
Vem bryr sig? Sånna här grejer gör bara att man höjer säkerheten på sin favvo ftp, oavsett om det är fakat eller inte, kanske kryptering är ett steg i rätt riktning?
November 4, 2001
Jag har inte fått något sådant mail.
Det är ganska osannolikt att B2 inte skulle skicka ut mailet till samtliga abbonenter samtidigt.
Jag är helt övertygad om att detta är ett skämt.
Kollar man på B2:s forum (endast tillgängligt för B2 abbonenter) finns det inte en enda som säger sig ha fått något mail.
March 4, 2001
Jag är nu ganska säker på att detta är en bluff, vid avbrottet ringde en av mina polare till BBB och som sade att dom hade tekniska problem, visst dom kan ljuga, men jag känner många med BBB och INGEN av dem har fått detta mail.
Edit: såkallade MPA heter egentligen MPAA (Motion Picture Association of America) och dessutom är bredbandsbolagets abuse adress [email]abuse@bredband.com[/email] och inget annat. Garanterat fake det här
[ Detta Inlägg ändrades av: Daniel R den 2001-11-04 10:56 ]
May 29, 2001
Hade jag varit BBB kund så hade jag lackat ur rejält = upp med brandväggen,vpn, tunga krypteringar mm, med andra ord gett dom fingret, för dom har inte resurser att knäcka tex en blowfish kryptering
Sen kan man ju intallera programvara på tex brandväggen som loggar all deras scannings försök och sen drar man iväg loggarna till deras abuse address några gånger i veckan och påpekar att det dom gör är olagligt för det är förberedels till data intrång, jag skulle lätt försöka att dra igång en stämmnings ansökan om någon isp gjorde så mot mig för det e ju fan kränkande 🙁
[ Detta Inlägg ändrades av: squarepusher den 2001-11-04 11:46 ]
October 7, 2001
On 2001-11-04 11:44, squarepusher wrote:
Hade jag varit BBB kund så hade jag lackat ur rejält = upp med brandväggen,vpn, tunga krypteringar mm, med andra ord gett dom fingret, för dom har inte resurser att knäcka tex en blowfish kryptering
Sen kan man ju intallera programvara på tex brandväggen som loggar all deras scannings försök och sen drar man iväg loggarna till deras abuse address några gånger i veckan och påpekar att det dom gör är olagligt för det är förberedels till data intrång, jag skulle lätt försöka att dra igång en stämmnings ansökan om någon isp gjorde så mot mig för det e ju fan kränkande 🙁_________________
BOOYAKA BOOYAKA!!
Drumm&Bass for a f*cked up place.
WTC - I WILL NEVER FORGET OR FORGIVE![ Detta Inlägg ändrades av: squarepusher den 2001-11-04 11:46 ]
Bra sagt! 😀 😀 😀 😀 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: -toxic- den 2001-11-04 11:53 ]
May 29, 2001
On 2001-11-04 11:53, lang wrote:
Kryptering eller inte
dem kan fortfarande se om du suger mycket bw!
Sen om dem tror att finns bakrund till brott så fixar dem en husransakan
som sagt dom kan se om man förbrukar mycket bandbredd, men krypterar man datan så måste dom dekryptera den för att kunna få belägg för en ev husrannsakan, jag kör telia adsl och skulle dom försöka något dylikt på mig så skulle dom få ångra det bittert...skulle inte tveka en sekund att vidta rättsliga åtgärder samt hänga ut dom i media
March 4, 2001
On 2001-11-04 12:22, Donan Fear wrote:
Vi glömmer det viktigaste här: om det är sant eller inte.Är det NÅGON, förutom Biters den lättlurade, som fått mailet?
INGEN med BBB verkar ha fått detta mail!! Jag har BBB, har inte fått det och jag har pratat med många med BBB och INGEN har fått detta mail allt detta e fake ju
1 Guest(s)