May 26, 2001
Ni får nog läsa på lite mera. Dom pratar inte om att begränsa hastigheten, utan mängden data man får ladda ner. I artiklen nämns exemplet 3GB/månad. Detta verkar iofs lite väl lite, men skulle man kunna tanka runt 10 gig i månaden tror jag inte dom flesta märker någon skillnad. Jag skall i alla fall ta och provmäta lite hemma den närmaste månaden och se hur mycket jag gör av med vid normal användning.
Sedan finns det vissa av er som skriver innan ni hunnit tänka efter:
Om dom skulle komma på nått som tvingar folk att köpa spel kommer scenen dö ut helt tror jag.
Inte en j**el kommer tjäna en krona.
Jo, visst. TV-spelsbranschen blöder ju som f-n, för där är ju folk tvungna att köpa sina spel..
November 7, 2001
Tissen wrote:
Jo, visst. TV-spelsbranschen blöder ju som f-n, för där är ju folk tvungna att köpa sina spel..
Du var ironisk där hoppas jag...
Många spelutvecklare vänder sig enbart till kosoler då dessa inte har samma problem med piratkopiering. Microsoft har ju också kommit på detta då man nu förlorar massor av pengar på varje såld X-Box. I ett senare skede när massor av människor sitter med en X-Box så kan Microsoft håva in vinsterna genom att folk köper deras spel. Mycket vill ha mer!
Att kunna begränsa piratkopieringen genom att begränsa bandbredden är inte ett en verklighet utan snarare en ursäkt för IPS:erna att tjäna mera pengar. Det är bekvämt att sitta hemma och tanka istället för att knalla över till kompisen med en packe cd-skivor.
Så länge företagen vill tjäna mycket pengar så kommer de få leva med piratkopieringen. För här hamnar vi öbönhörligt i en paradox: Konsumenterna skyller på för höga priser och företagen skyller på att det beror på piratkopieringen. Vem har rätt? Ingen! För även om företagen skulle sänka priserna på t.ex. ett spel till 149:- så finns det alltid någon hackare som inte kan motstå frestelsen att kracka spelet och därigenom distribuera spelet gratis. Då är vi tillbaka på ruta ett. Här får samvetet råda hos alla som sitter med piratkopior som används flitigt. Så länge det finns mäniskor som tycker att ett program är för dyrt så kommer det att det att finnas en marknad för piratkopior. Vilket vill säga för evigt!
Jag tror inte Microsoft kommer att tjäna en krona mer än vad de gör idag om de utvecklar ett system där piratkopior inte går att använda. Bara för att det går att köpa produkten så betyder det ju inte att alla som kan kommer att köpa produkten, den måste ju leva upp till konsumentens krav.
Nu har jag babblat färdigt om detta men min åsikt är att det är fel att angripa konsumenterna p.g.a. ett problem som piratkopieringen. Företagen bör rannsaka sig själva, för en bra produkt till rätt pris säljer och så har det alltid varit.
Ägare till många bra spel....
December 10, 2002
Tissen wrote: Ni får nog läsa på lite mera. Dom pratar inte om att begränsa hastigheten, utan mängden data man får ladda ner. I artiklen nämns exemplet 3GB/månad. Detta verkar iofs lite väl lite, men skulle man kunna tanka runt 10 gig i månaden tror jag inte dom flesta märker någon skillnad. Jag skall i alla fall ta och provmäta lite hemma den närmaste månaden och se hur mycket jag gör av med vid normal användning.
Sedan finns det vissa av er som skriver innan ni hunnit tänka efter:
Om dom skulle komma på nått som tvingar folk att köpa spel kommer scenen dö ut helt tror jag.
Inte en j**el kommer tjäna en krona.Jo, visst. TV-spelsbranschen blöder ju som f-n, för där är ju folk tvungna att köpa sina spel..
Det var lite fel som du skrev, dom hade begränsat det till 3Gb/VECKA, inte månad. Men när man spelar så drar det hyffsat mycket bandbredd ändå, så på det sättet så förbrukar du ju din bandbredd väldigt snabbt.
MVH Henrik 'DesTr0yeR' Andersson
Nyhetsskribent på NordicHardware.se
Nyhetsartikelskribent på NordicHardware.se
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 2, 2001
3Gb skulle man inte komma långt med.. Just nu omstätter jag ca 165Gb i månaden, 55Gb in och 110gb ut. Och de ökar bara för varje månad så :S
Om nu tex Bostream som jag har som operatör skulle komma och begränsa min till 3Gb per vecka skulle jag omedelbart söka mig till en annan operatör, medans dom stora begränsar kommer de alltid finnas mindre operatörer som ser en chans att få en massa kunder genom att inte ha dom där begränsningarna. Själv är jag mkt tveksam till att de hjälper, de ända som skulle kunna hjälpa något är att säka priset. Känns juh lite hårt när havla studiebidraget som ska räcka hela månaden går till 1 spel.
Och precis som någon annan sa så har juh detta funnits ur länge som hälst.. så varför skulle dom kunna stoppa de nu när dom inte lyckats tidigare.
1996 va nog första gången jag bekantade mig med den illigala markanden och sen va man fast som i ett beroende 🙂
August 13, 2002
Det där kommer aldrig att ske, tror jag. BBB brukar vara snälla, när det gäller allt som har med piratkopiering att göra (de stänger inte av användare) 🙂
Ska fan tanka ännu mer nu bara för det, så jag kanske har en Download på några TB till 😛
Uppload på DC = 4.9 TB
Download på Dc= 2 TB
Fan vad lol, allt detta efter lång tid 😀
December 25, 2000
GolZa wrote: Det där kommer aldrig att ske, tror jag. BBB brukar vara snälla, när det gäller allt som har med piratkopiering att göra (de stänger inte av användare) 🙂
Ska fan tanka ännu mer nu bara för det, så jag kanske har en Download på några TB till 😛
Uppload på DC = 4.9 TB
Download på Dc= 2 TBFan vad lol, allt detta efter lång tid 😀
Antagligen eftersom större delen av dom som skaffar BBB skaffar det för att ladda hem musik/filmer/spel, vilket BBB är fullt medvetna om.
August 14, 2002
June 17, 2001
Tissen
Så du menar när du spelar quake 3 på nätet går det inte åt några MB ?
När du ser på streamade filmer?
eller när du ska ladda ner ett demo för att se om ett spel är bra ?
om man få betala för antal utnyttjade mb kommer inge att göra sånt = alla förlorar i längden.
Men det kommer dröja innan dom fattar de.
oj ska dra ner ett demo på 1 bana och 2 vapen .
170 mb
oj fick du betala 220 kr för att testa det.
Vare sämsta jag hört
SÄMST
June 11, 2001
3gig / vecka jojo det skulle innebära totalstopp på internet eftersom det tankas ner ca 9000 miljoner PB (9 000 000 000 000 000 000 000 000)/ dygn, själv laddar jag hem ca 1,5 gig om dan bara från NH. Testade att spara en kopia på allt jag ladde hem, håddisken var full på 8 dagar. (145 Gig).
November 26, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=Sebbe]själv laddar jg hem ca 1,5 gig om dan bara från NH.
eeh..... Vad exakt är det du laddar som innehåller sån stor datamängd? nyfiken att höra.
http://ftp.nordichardware.se/warez/
😀
March 5, 2002
Öwall wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Sebbe]själv laddar jg hem ca 1,5 gig om dan bara från NH.
eeh..... Vad exakt är det du laddar som innehåller sån stor datamängd? nyfiken att höra.
http://ftp.nordichardware.se/warez/
😀
hahahahaha :bgrin: :bgrin: :bgrin: 😛
June 11, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Sebbe]själv laddar jg hem ca 1,5 gig om dan bara från NH.
http://ftp.nordichardware.com/wares
http://ftp.nordichardware.com/xxx
http://ftp.nordichardware.com/666
:bgrin:
1 Guest(s)