April 17, 2005
BenQ är precis som ViewSonic en LCD-monitortillverkare som satsat mycket på att nå snabba responstider på sina LCD-paneler. Vi kunde för en knapp vecka sedan meddela att ViewSonic tillkännagivigt en ny LCD-monitor med en responstid på löjligt låga 2ms. BenQ vill dock inte vara sämre och man har nu själva tillkännagivigt BenQ FP93G X som också erbjuder en 2ms responstid (gray-to-gray). Panelen är på 19" och han ett kontrastförhållande på 700:1. BenQ FP93G X ska dyka upp på marknaden under november månad 2005 och förmodligen blir det BanQ och ViewSonic som fortsätter att leda responstidsevolutionen fram till nyår.
Källa: CDR Info
Jo jag har beklagat mig över fokuset på responstider i de flesta nyhetsrapporteringar ridigare så jag orkade faktiskt inte dra upp det igen. 😛
Högre upplösningar på 19"-monitorer och bredbild, det är vad jag vill ha. 10/12-bit paneler hade ju inte heller skadat dock.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 11, 2002
mitrix wrote: Precis, det finns ju bärbara med högre upplösning på en 17" skärm än stationära skärmar kan ha på 21" skärmar! Så tekniken finns ju iaf där, jag fårstår inte vad problemet är!
Problemet är nog alla dumma konsumenter som stirrar blint på siffror och uppgifter som de tror är bra t.ex.
responstid, frekvens, megapixlar
2 Guest(s)