August 22, 2005
Sex bilder säger mer än sex tusen ord?
Lägg märke till att två molexkontakter stämmer överens med de rykten vi hört tidigare.
Bra photochop eller den äkta varan? Vem vet...
November 29, 2001
boogey wrote: brukar inte nVidia ha gröna PCB-er på sina referenskort?
jo men vissa partners (MSI och Gainward tex.) kör med röda PCBs och brukar vara mycket tidigt ute med sina kort
ofta bara några veckor efter nvidia och med tanke på att det cirkulerat NV40s i de finare kretsarna i några veckor nu så är det ju inte omöjligt 🙂
July 14, 2003
Ser inte ut som molex-honor, de verkar vara komponenter med tanke på lödningen som sitter under & längre ut. Molex kräver ganska mycket våld för att passa och dessa är inte ens fastskruvade i kortet....eller tänker jag fel? De verkar dessutom vara väldigt "grunda", så isåfall kan det inte vara mycket av molex-hanen som åker in där...
November 29, 2001
desdecado wrote: Ser inte ut som molex-honor, de verkar vara komponenter med tanke på lödningen som sitter under & längre ut. Molex kräver ganska mycket våld för att passa och dessa är inte ens fastskruvade i kortet....eller tänker jag fel? De verkar dessutom vara väldigt "grunda", så isåfall kan det inte vara mycket av molex-hanen som åker in där...
så ser det ut på nuvarande kort ju
October 22, 2001
Kräver det 2 molexkontakter så vill jag inte tänka på vad de ska krävas för fläkt för att hålla det svalt, bort med dammsugaren(FX5800) och in med högtryckstvätten på dubbla decibel. Hoppas NV40 blir ett tyst och bra kort men än så länge finns bara spekulationer och denna hoppas jag är falsk.
May 16, 2001
Är det bara jag eller verkar det väldigt konstigt att ha två molexkontakter?
Vad ska de ha det för? Jag är inte så superkunnig på elektronik, men borde det inte bara vara nödvändigt om man ska driva någonting med 24 volt, eller åtminstone högre än 12? Den enda produkten jag sett med två molexkontakter har varit VooDoo-korten med flera processorer, där åtminstone jag finner det mer logiskt.
För övrigt verkar det vara förvånandsvärt få komponenter på kortet, men det kanske är en produkt av de två molexkontakterna? Som sagt är jag inte insatt i elektronik, men det verkar ändå skumt.
July 3, 2003
H3liX wrote: http://file.bodnara.co.kr/webe.....NV40_1.jpg
Bara jag som tycker att den ser ut att vara onormalt stor för att vara ett grafikkort?
1 Guest(s)