December 19, 2000
Efter vår nyheter om vår Seti@home-grupp som vi driver gemensamt med våra kära besökare, fick vi in ett behjärtansvärt tips från en av våra läsare. Det gäller ett liknande projekt som heter UD Software, som istället för att leta utomjordingar, använder datorkraften till att försöka lösa problem såsom cancer. Deras nuvarande projekt heter "United Devices Cancer Research Project" och är helt ickekommersiellt. Den som hellre vill dra sitt strå till stacken i cancergåtans lösning istället för att leta utomjordningar som i Seti,
Vi tackar Robban för nyhetstipset!
November 25, 2002
Nu kanske ni får ta och starta upp ett UD team också... för det känns lite bättre att "bota cancer" än att hitta ET.
Sen tror jag att det är bättre att länka direkt hit: http://members.ud.com/download/gold/ . Första sidan e bara förvirrande 😮
October 14, 2001
Jag håller helt och hållet med. Måste säga att jag känner att cancergåtan är en långt viktigare uppgift att lösa än utomjordingsfrågan. Jag menar, säg man upptäcker en signal som man starkt misstänker är ett meddelande. Vad händer sedan? Skicka iväg ett svar och vänta i sisådar tiotusen år innan man får ett svar? Jag tror inte det.... 😕 Moraliska frågeställningar måste styra vetenskapen.
July 16, 2001
Finns även för (mot) AIDS. Har varit med över ett halvår nu.
June 19, 2002
Blue_Moon_ wrote: Det diskuteras hurvida det verkligen är man räknar ut med Seti. Det skulle lika gärna kunna vara banor till stora kärnvapenrobotar som datorn räknar på. Läste en artikel om detta föra nått halv år sen.
Benor till stora kärnvapenrobotar kan väl inte ta så lång tid egentligen?
Vi brukade säga att man kompilerade windows2000, men det är ju redan skeppat så den teorin föll 🙂
1 Guest(s)