August 22, 2005
Det är runt 350 000 hushåll i Sverige som kan ta del av Bredbandsbolagets nya 24 Mbit/s uppkoppling. Detta är möjligt pga. att Bredbandsbolaget under april månad installerat den nya ADSL-tekniken ADSL2+ på 37 olika orter runt om i Sverige. Sammanlagt är det 51 telestationer som blivit uppdaterade med den nya tekniken som alltså möjliggör överföringshastigheter på upp till 24 Mbit/s.
Förutsättningarna som krävs är att man bor som längst 1.2 km från telestationen, över längre avstånd sjunker hastigheten till 10 Mbit/s.
För den som kan och vill utnyttja den nya tjänsten kommer månadskostnaden ligga på 449 kr för 24 Mbit/s och som tidigare kostar 10 Mbit/s 399 kr.
För de som sitter på Bredbandsbolaget idag eller vet att de har tillgång till detsamma kan det alltså vara värt att kolla upp.
Källa: IDG.se
July 11, 2002
Det som är sunk med dagens "yber" snabba ADSL/Vdsl linor är att man måste bo rätt så nära en telestation. Själv så bor jag 1.4km från en sådan.
Sedan är upphastigheten relativ kass, då oftast är 1mbit.
Då man förväntar att det ska gå toksnabbt när man laddar från en BBB användare, men inte.
Aja, får 10/100mbit BBB snart får vara nöjd till en månadskostnad på 250kr
December 10, 2002
Fan alltså, jag vet inte riktigt om jag kan få det .. tycker
att det är så sunkigt med Telias 2mbit uppkoppling, och
att dom bara kör half-duplex .. det suger verkligen.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
May 29, 2003
Fan känns ju lite snopet...
Jag bor ca 1100 meter ifrån telestation enligt någon sida som gått ner (om någon har en sida för att kolla avstånd för den gärna posta adressen här =P ).
Kunde alltså inte få VDSL när det lanserades så har gått och hoppats på ADSL2 tekniken som skulle sträcka sig längre.. men BBBs nya tjänst ger ju bara 1 upp? ADSL2+ skulle ju ge lika fort upp som ner..
24/1 känns då inte särskilt mycket hetare än 10/1. Men om jag måste finna mig i att farsan skaffar snabbaste så kommer jag nog inte att klaga ;).
Någon som vet varför det bara är 1 upp?
August 7, 2003
Men NÄR får man det levererat? Alltid samma sak tycker jag mig höra av vänner... "Jo, jag beställde av Bostream/BBB/whatever och de lovade jag skulle få leverens 6 månader sen, men inget händer..." och under tiden är man BBL (BredBandsLös). Näää, stanna hos Telia är mitt råd hur sunkigt det än är tills du VET grannen fått snabbare ADSL.
Jag var tvungen byta till Bostream förut för att få fast IP. Usch och fy för deras kundtjänst och kompetens säger jag bara. Telia är ljusår bättre (enligt min uppfattning naturligtvis)
August 7, 2003
boogey wrote: Ingen som vet vad som hände med deras VDSL på 12/9?
Det var för många som satte upp servrar och sånt hemma, så de droppade det. Iaf enligt vad jag läst på en annan site.
Kommer lägenhetspriserna i framtiden påverkas av hur långt det är till telestationen.
"Lägenhet i stambytt förening. 100m till telestation. 1389:-/mån 795.000:- el. bud"
June 3, 2001
Att man oftast har 1mbit upp är en konspiration mot fildelandet. Som kund luras man, 24mbit ned det är ju snabbt. Men hur snabbt är det när till slut alla bara har 1mbit upp?? Vad ska man då med 24mbit ned. Som jag ser det är detta ett sätt att förhindra fildelandet. Nån som håller med eller har några kommentarer?? Eller har jag blivit paranoid?
1 Guest(s)