Budget SLC-SSD från OCZ, Agility EX|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Budget SLC-SSD från OCZ, Agility EX
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2009 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Single-level cell (SLC) flashminne är snabbare och har längre livstid än den multi-level cell (MCL) teknik som används hos de flesta SSD-enheter på marknaden. Fördelen med MLC är betydligt lägre priser/GB tack vare högre lagringsdensitet. Nu har OCZ lanserat vad som verkar vara en av de första budgetinriktade SSD-enheterna med SLC-teknik. Allting är givetvis relativt och Agility EX med en 60GB lagringskapacitet kostar fortfarande närmare 4000 kronor, men det är betydligt billigare än tidigare SLC-lösningar. Datahastigheterna är spikade till 255MB/s läs, samt 195MB/s skriv tillsammans med en 64MB minnesbuffert.

Läs mer i pressmeddelandet;

San Jose, CA—August 25, 2009—OCZ Technology Group, Inc., a worldwide leader in innovative, ultra-high performance and high reliability memory, power supplies, and solid state drives, today unveiled the OCZ Agility EX Series which makes SLC (single-level cell) NAND-based storage truly affordable in a solid state drive for the first time. The Agility EX provides the best of both worlds —the performance and advantages of SLC NAND technology at an incredible value. Based on the quality Indilinx controller, the Agility EX Series delivers an enhanced computing experience with faster application loading, snappier data access, shorter boot-ups, and longer battery life.

“Though SLC has traditionally been more expensive than MLC flash there are both performance and lifespan advantages to SLC based solid state drives, it is for consumers that require the extended reliability of single level cell flash that we are now introducing the Agility EX series of SSDs,” commented Eugene Chang, VP of Product Management at the OCZ technology Group. “The Agility EX offers consumers the most cost effective SLC solid state storage solution on the market, and when customers take all the benefits of SLC into consideration the total cost of ownership of these drives truly shines through.”


[Image Can Not Be Found]

With superior performance over both conventional hard drives and MLC (multi-level cell) SSDs, the SLC-based Agility EX features incredible sequential and random write speeds for an unparalleled computing experience across the complete spectrum of applications. In addition to exceptional performance the Agility EX series provides an improved total cost of ownership (TCO) with its superior write/erase cycle endurance. Agility EX SSDs feature industry-dominating speeds, up to 255MB/s read and 195MB/s write speeds, 64MB of onboard cache, and unique performance optimization to keep the drives at peak performance.

OCZ will initially release the Agility EX in a 60(64)GB solution with an MSRP of $399 and a leading 3-year warranty and award-winning technical support, ensuring unparalleled peace of mind.

For more information regarding the OCZ Agility EX Series 2.5" SSDs, please visit our product pagehere

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1232964
September 1, 2009 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

"Budget"

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1232973
September 1, 2009 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara jag som stör mig på väldigt korta garanti-tider för SSD?. Minst 5 år tycker jag.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
July 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1232974
September 1, 2009 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Bara jag som stör mig på väldigt korta garanti-tider för SSD?. Minst 5 år tycker jag.

Jo fast det är ju inte sämre än de mekaniska diskarna har.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
April 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1232977
September 1, 2009 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Jo fast det är ju inte sämre än de mekaniska diskarna har.

http://www.prisjakt.nu/kategor.....=s41589248
Alla dessa ovan har enligt Prisjakt 5års garanti, minst. Samtliga mekaniska. Så visst fan kan tillverkarna bjuda på 5 års garanti med nya SSD diskar. 🙂

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
July 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1232979
September 1, 2009 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: http://www.prisjakt.nu/kategor.....=s41589248
Alla dessa ovan har enligt Prisjakt 5års garanti, minst. Samtliga mekaniska. Så visst fan kan tillverkarna bjuda på 5 års garanti med nya SSD diskar. 🙂

Det var inte speciellt många :blink:
Då kan jag ju kontra och säga att Patriot faktiskt har 10 års garanti på sina SSD enheter. Jag tror nog fler tillverkare kommer att följa i deras fotspår.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1233021
September 2, 2009 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: "Budget"

Allting är givetvis relativt. Men för en SLC-baserad SSD som erbjuder generellt högre prestanda och längre livslängd än en MLC-baserad modell är det ett riktigt bra pris. Motsvarande 60GB modell i t.ex. Vertex EX familjen går på över 6000 kronor.
Jag skulle fortfarande inte rekommendera en SLC-enhet till vanliga konsumenter pga att priset fortfarande är för högt, men det är en helt annan femma. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 62
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL