April 17, 2005
Buffalo är en ganska okänd minnestillverkare i Sverige men det betyder inte att man inte kan erbjuda intressanta produkter. Nu har det dykt upp information från en japansk återförsäljare som säger att Buffalo snart kommer skeppa DDR2-SDRAM moduler som är klockade till hissnande 1.2GHz. Det är en märkbar ökning från dagens snabbaste minnesmoduler där Corsair och OCZ lanserat minnesmoduler med klockfrekvenser en bit över 1.1GHz. Buffalo kommer sälja modulerna under sitt Firestix märke och modulerna kommer vara specificerade till PC2-9600 hastigheter, men ska även kunna nå PC2-10000 hastigheter vilket är en effektiv klockfrekvens på 1.25GHz. Minnena ska dyka upp på marknaden i oktober och med minneslatenser specificerade till 5-6-6-18.
March 6, 2001
Vad syftar du på Stinger? Är det inte om faktafel är det inget som ska tas upp i forumstråden. Har mail och PM.
Har förtydligt att det inte handlar om en Svensk tillverkare om det var detta du reagerade på.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 11, 2003
stinger wrote: "Buffalo är en ganska okänd minnestillverkare i Sverige " ?????
Ja, och vad ville du komma med det inlägget? Menar du att de är kända, eller att de inte är det? Jag skulle tro att 99,9% av sveriges befolkning inte har en aning om att det finns en minnestillverkare som heter Buffalo. Inte heller tror jag att det är det särskilt många som känner till Corsair, men det är nog en hel del fler. Det är ju bara inom överklockarkretsar som Buffalo är något sånär kända.
February 12, 2003
Ang wrote: Jag fattar inte heller något av det korta inlägget. Har själv aldrig hört talas om "Buffalo"minnen.
Buffalo är ett (amerikanskt, förmodar jag) minnesmärke som knappt har gjort sig hörda av i sverige, men finns i en rad andra länder. Inget att haka upp sig på, med andra ord.
Däremot måste jag säga att det börjar bli imponerande speed. De får dock för min del gärna sänka priserna med 50% eller så, det är billigare att köpa en E6600 än ett par vettiga minnen...
1 Guest(s)