December 19, 2000
Denna bugg mellan Sound Blaster Live kort och Windows XP som kan orsaka minnesläckage och därmed ett väsentligt långsammare system, har nu offentligt delgivits av Microsoft. De har skrivit en notis om problemet och hur man kan få tag på fixen som ska lösa problemet.
Läs mer om det här.
Edit: missade en liten bokstav som vanligt
[ Detta Inlägg ändrades av: p0w den 2001-11-03 14:45 ]
June 1, 2001
Är det verkligen en nyhet ? Det har ju funnits nya MS drivisar för sblive att ladda ned från windowsupdate en längre tid, är det inte detta problem de var tänkta att fixa ?
Fixen som nämns i artikeln har ju ochså datumet 29 augusti så den är ju rätt gammal, misstänker att det är den som funnits på windowsupdate.
Sen har ju som sagt creative släppt drivisar nu, även om de snålar och inte släpper hela liveware för nedladdning längre.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-11-03 15:58 ]
September 3, 2001
jag hittar inga XP drivisar i SB's hemsida! eller jo... men dom ser ut o vara lite "sistaminuts drivers" ... och man kan bara välja mellan 2, och dom har en lite konstig namn.... (typ ch0012 eller något sånt, om jag minns rätt) och det är väl namnet på olika chipset, och jag vet inte vilken jag har 🙁
vet någon hur man ser att man har "minnesläcka"? det enda udda jag har märkt e att swap-filen alltid e JÄTTÄSTOR.. 120 till 200 Mb använt hela tiden, huruvida det är bra eller ej vet jag inte.
2 Guest(s)