August 9, 2001
En liten fråga, Anton skrev : "... som får tuffast möjliga motstånd genom Microsofts ... Xbox 2"
Är något känt om denna? Ska den vara något i hästväg den också? Reagerade just på "tuffast möjliga", vore ju kul om det blir två bra konsoller så inte PS3an är 10 gånger snabbare än Xbox 2, har iofs hört att det är IBM och några till som gör processorn där också, väntas det bli något liknande? Kan ju tänka mig att det är dyrt att utveckla två olika om ändå en verkar bli ypperlig (Cell).
November 27, 2003
NH|Noddan wrote: [quote=Vitamin-C]fast, nintendo då?
Om dom ska ha nån chans måste de nog lansera en GameHyperCube som räknar i fyra dimensioner eller nåt, annars lär de väl itne ha någon större chans?
Pfffft. Nintendo har spelvärldens största och mest kända karaktärer och trolgtivis världens främsta speldesigners till sitt förfogande så jag är inte orolig 😉
//Andreas
January 26, 2003
Delph1 wrote: [quote=NH|Noddan][quote=Vitamin-C]fast, nintendo då?
Om dom ska ha nån chans måste de nog lansera en GameHyperCube som räknar i fyra dimensioner eller nåt, annars lär de väl itne ha någon större chans?
Pfffft. Nintendo har spelvärldens största och mest kända karaktärer och trolgtivis världens främsta speldesigners till sitt förfogande så jag är inte orolig 😉
//Andreas
vi får väl se på nästa E3 ifall dom visar upp någon ny konsoll (Revolution)
edit: hittade en intervju im den
http://cube.ign.com/articles/522/522559p1.html?fromint=1
May 17, 2004
Etheral wrote: [quote=Delph1][quote=NH|Noddan][quote=Vitamin-C]fast, nintendo då?
//Andreas
ungefär det jag sökte efter 🙂 nintendo hemmlisar
November 27, 2003
Etheral wrote: [quote=Delph1][quote=NH|Noddan][quote=Vitamin-C]fast, nintendo då?
//Andreas
Oh nice!
Men som vanligt en massa hysh hysh och inga bevis på hårdvaran. Nintendo lever ju dock inte alls i samma grad som Sony och Microsoft på hårdvaran så det känns ändå rätt lungt 🙂
//Andreas
Rhino wrote: En liten fråga, Anton skrev : "... som får tuffast möjliga motstånd genom Microsofts ... Xbox 2"
Är något känt om denna? Ska den vara något i hästväg den också? Reagerade just på "tuffast möjliga", vore ju kul om det blir två bra konsoller så inte PS3an är 10 gånger snabbare än Xbox 2, har iofs hört att det är IBM och några till som gör processorn där också, väntas det bli något liknande? Kan ju tänka mig att det är dyrt att utveckla två olika om ändå en verkar bli ypperlig (Cell).
Jo Microsoft har vänt sig till IBM för processorn i Xbox2, dock finns det inte här några detaljer att tillgå.
Om jag inte är helt fel på det handlar det om nästa generations PowerPC-processor som ska in i boxen. Då finns det även chans att vi pratar Cell-arkitektur här. Enligt denna artikel är ju det nästan ett måste om man ska hänga på Sony i alla fall.
Fast det återstår ju att se, MS kanske tycker det är viktigare att koma först ut på marknaden helt enkelt.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 16, 2002
fast man undrar ju om cell kommer bli nästa emotion engine... ee skulle ju kunna "visa känslor på ett verkligt sätt" och blaha blaha men inte fan såg jag min ps2 gråta en tår för mig när det gick fett dåligt för mig i GT3...
alltså vad jag menar att det är lätt att hypa såna här saker... man får ju se sen när det kommer...
1 Guest(s)