August 22, 2005
Då var det dags för ännu en otrolig chassimodd och denna gång är det ett för vissa välkänt namn som ligger bakom, Johan Grundström. Den svenska moddaren har tidigare gjort flera mycket imponerande projekt där ibland, 3, Oenone och Anemone. Jag läse idag på HardOCP om hans senaste alster och det är verkligen något i hästväg.
Y2k-bug heter projektet och namnet avslöjar tanken till modden, skapa en dator som liknar millenniumbuggen (som den hade kunna se ut i alla fall). Datorn är helt vattenkyld, även nätaggregatet och andra trevliga detaljer är lysande ögon av windowmoddade hårddiskar (!). Även servostyrda insektsvingar finns inkluderade på denna skapelse.
Du kan följa skapandet av Y2k-bug på Johan "Mashie" Grundströms hemsida med kommentarer och över 140 bilder från arbetets gång.
July 18, 2003
jadu... Vissa är galna :P, Undar hur mycket tid /pengar han lagt på den... Men måste erkänna att den ser grym ut ! !
Men vad är det för material ?, inte läst dock, ser ut som kevlar/kolfiber, tror på kolfiber, men vore jäkla grym med kevlar =) Skulle tåla en hel smällar då, om innan dömet sitter fast...
April 4, 2003
January 22, 2002
Riktigt läckert... Lite surt det där med hårddiskarna bara =) På tal om hårddiskarna, var det nån som hängde med på vart han gjorde av den fungerande disken. Såg inte att han nämnde det nånstans och vad jag kan se så är det bara CD-spelaren han kopplar in med IDE-kablen...
December 5, 2001
SoundHead wrote: Mmmmm underbart jobb =) Jag har aldrig moddat en dator så att den ska vara snygg men men det är säker rolig =) Den är insidan som räknas he he he....
inte för alla dock...inte för mig iaf. En dator ska se snygg ut, det är ju ändå till viss del en möbel som syns för det mesta. Jag har tyvärr inte tid och ork för att modda men själv kör jag med allt i svart (hatar vitt): skärm, chassi, DVD, brännare, tangentbord, mus, högtalare, skrivare ja tom skrivbordslampan är svart 🙂 Ska köpa en svart scanner nån gång hade jag tänkt. Nån ni kan rekomendera kanske? 🙂
February 1, 2003
1 Guest(s)