April 17, 2005
Com Hem gick i september 2005 ut med information om att man tänkt uppgradera sina kabelnät för att möta euro docsis 3.0-standarden och på så sätt kunna öka hastigheten på deras Internet-anslutningar till 100Mbit/s. Man planerade att erbjuda denna hastighet under våren 2006 men dessa planer har nu fått skrotas och nu lutar det som bäst åt en lansering i slutet av året. Anledningen är att den nya tekniken har tagit oväntat lång tid att utveckla och standarden har av den anledning blivit fördröjd vilket i sin tur skadat Com Hems tidsplan. Även Bredbandsbolaget som utlovat 100Mbit/s tjänster har fått flera förseningar men de ska inte vara lika allvarliga som för Com Hem och BBB väntas ha allting klart före sommaren. Och redan idag kan vissa kunder få deras 100Mbit/s tjänst.
Källa: IDG
August 30, 2005
Imlal wrote: [quote=urk]det jag undrar mest är vad är hastigheten upp. så det inte blir så knäppt när ett annat bolag gav ut en tjänst med 100mbit men ändas 1 upp.
Om jag inte missminner mig så skulle det vara ca 26mbit upp
har hört en massa med gissningar men ingen fakta om det.
January 8, 2003
I höstas stog det att BBB i Eslöv skulle få sitt 100mbit vecka 27. Men redan nu sitter jag på 100mbit hos min bror som fick det i onsdags, känns otroligt snabbt och stabilt. Att comhem skulle höja sin upload till så myclet låter skumt med tanke på deras andra hastigheter som finns idag. De minsta upp till 1mbit har val bara 12,8kbps upp? Minns att jag fick sitta med Netlimiter spärrad på 7 kbps upp annars gick det inte använda linan alls.
1 Guest(s)