April 17, 2005
Commodore C64 var för 25 år sedan den bästa säljande PC:n på marknaden och många datorrävar har goda minnen av märket Commodore som var med och skapade PC-marknaden som vi ser den idag. De senaste årtiondena har det dock varit ganska tyst om Commodore men nu verkar det som att det legendariska märket återigen kommer att dyka upp på PC-marknaden. Precis som för 25 år sedan satsar man hårt på gaming och Commodores planer är att lansera gaming-inspirerade PC-system som ska säljas under det anrika varumärket. Några av de nya modellerna kommer att visas upp på CeBIT den 15 mars och kommer garanterat ge många en ordentlig nostalgitripp.
January 23, 2001
May 6, 2002
SuperNova wrote: Skulle vara riktigt ballt om man kom på något "nytt och originellt". Om man mer eller mindre bara sätter ihop en vanlig dator med SLI/CF och slänger på ett Commodore-klistermärke för att ta ut en större summa pengar så tror jag att dom kommer få det ganska svårt.
Det är väl precis vad Alienware gör, och lyckas med.
Dagens gamers vet väl knappt vad Commodore är för något men det hade varit roligt om dom slog sig in på marknaden igen.
January 8, 2005
nått revolutionerande och nytt samtidigt som dom gör en bra design och så är väl det okej.
men som föregående talare, plocka ihop en dator och slänga på C märket på kan vem som helst.
Har själv grymt många minnen med min commandore, ligger förövrigt undan packad under sängen, fullt fungerande 🙂
May 6, 2002
Polekatt wrote: nått revolutionerande och nytt samtidigt som dom gör en bra design och så är väl det okej.
men som föregående talare, plocka ihop en dator och slänga på C märket på kan vem som helst.
Har själv grymt många minnen med min commandore, ligger förövrigt undan packad under sängen, fullt fungerande 🙂
Din commandore ja
1 Guest(s)