April 17, 2005
Conan är för dem som lyckats missa detta en av de få barbariska karaktärer som spelats på film av en skådespelare som sedan blivit guvernör i USA. Arnold Schwarzenegger har i tre filmer gestaltat Conan barbaren och eftersom vi på NH har fått en smärre böjelse för att rapportera om äktenskapet mellan spel och filmvärlden kan vi nu meddela att en spelutvecklare slutit avtal med Paradox Entertainment för att skapa spel, för mer eller mindre alla plattformar, baserade på Conan. Spelen lär bli våldsamma med tanke på filmerna och hur Kaliforniens guvernör skulle agera i en rättstvist med dessa spel skulle vara intressant att veta.
Källa: GameSpot
March 11, 2003
Inte för att vara den som är den, men Schwarzenegger gjorde bara två filmer om Conan. Red Sonja var också fantasy, men inte om Conan.
Sen bör det ju tilläggas att filmerna är baserade på en bokserie, och desto mindre man får från filmerna, desto bättre, i min mening.
Hehe jag fick för mig att det räknades som en Conan-film men du har nog rätt. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
March 11, 2003
Anton K wrote: Hehe jag fick för mig att det räknades som en Conan-film men du har nog rätt. 🙂
Jag läste böckerna som barn, och fann dem rätt kul. När man sen såg filmerna, så höll man ju på att smälla av. Kusligt nog, så var nog Red Sonja den bästa av de tre. Antagligen för att man slapp sabba Howards berättelse totalt...:)
Haha funderade på om någon verkligen skulle misstolka det med O'brien, vad ser du för potentiella spel kring honom? 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)