August 22, 2005
Corsair lanserar nu sitt mest extrema minne hittills. De kallas för XMS PRO och är det absolut hetaste som corsair har lyckats frambringa. De kommer att släppas i fyra olika modeller: TWINX1024-4000PRO, TWINX1024-3200C2PRO, CMX512-4000PRO och CMX512-3200C2PRO. de märkta 4000 har en frekvens på 500MHz, dock med lite högre timings än 3200 som går i 400MHz. Standardtimings för 500MHz-minnena är 3-4-4-8 och för 400MHz-minnena 2-3-3
Utseendemässigt har de också någonting utöver det extra, förutom de flänsade kylflänsarna för maximal värmeutstrålning har de även 2x9 lysdioder per modul som visar hur mycket varje minnesbank används i realtid. Med ett fönster i datorn kan det nog se ganska häftigt ut, och det är definitivt innovativt.
[Image Can Not Be Found]
Läs mer om minnena här
Marquzz wrote: Det var det mest onödiga jag sett på länge. Man får ju verkligen hoppas de presterar bra också, för annars så kan man hellre köpa några lysdioder på elfa...
Den som frågar skall få svar... inom kort i alla fall.. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
SammyBoy wrote: Passa på att testa dem mot ett par Geil PC4000 platinium samt OCZ osv... så vi får lite perspektiv... Jag ser framemot en rejäl recension.
Kanske lite skön söndagsläsning? 🙂
Tror du att vi skulle göra något halvdant eller? :bgrin:
Nä jag vill egentligen inte säga för mycket men pga tidsbrist blir det förmodligen en standalone recension först och kort därefter en större jämförelse.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)