April 17, 2005
CPU-Z 1.32 är den senaste versionen av CPUIDs populära övervakningsmjukvara. CPU-Z låter användare att hålla koll på sin processors hastighet och övrigt information om processorns egenskaper. Även moderkortet, minneshastighet och latenser går att kontrollera med CPU-Z. Ett ypperligt verktyg för entusiasten men även för dem användare som vill kontrollera sitt system med jämna mellanrum. Den nya versionen som nu släppts stödjer ett flertal nya processormodeller, bland annat Athlon 64 FX-60, Celeron 35x, Cedar Mill, Pentium D 805 m.fl.
:: Mer information om CPU-Z 1.32 kan man läsa på CPUID.com
:: Ladda ner CPU-Z 1.32 (358KB)
April 18, 2003
Poontus wrote: woho 🙂
men den kan fortfarande inte känna av Vcore på min laptop 🙁 (P4m 2GHz)
Testa med RightMark CPU Clock Utility
Fast jag undrar om CPU-Z läser fel på min datorn eller om spänningen inte ligger rätt.
I CPU-Z ståre 0,6-0,67v men i rightmark är den inställd på 0,86v.
Får väl testa med lite nått annat program också.
August 16, 2003
jag ser inte var Vcore ska stå 🙁
men jag tror inte att något program kan känna av det, om det är en hårdvarubegränsning eller om det är IBM som har gjort allt dom kan för att spärra användaren från att kunna använ program som kan läsa/ändra Vcore 🙁 jag försökte ju tidigare följa guiden här på NH för att sänka temperaturen/öka batteritiden på laptops, det hela failade på att programmet som man skulle ändra Vcore med inte kunde läsa av nuvarande Vcore 🙁
men tack så jättemycket för tipset på det fina programmet, vet inte omd et ger så mycket mer jämfört med alla liknande program som jag redan har men alltid kul med något nytt 😉
April 18, 2003
Poontus wrote: jag ser inte var Vcore ska stå 🙁
men jag tror inte att något program kan känna av det, om det är en hårdvarubegränsning eller om det är IBM som har gjort allt dom kan för att spärra användaren från att kunna använ program som kan läsa/ändra Vcore 🙁 jag försökte ju tidigare följa guiden här på NH för att sänka temperaturen/öka batteritiden på laptops, det hela failade på att programmet som man skulle ändra Vcore med inte kunde läsa av nuvarande Vcore 🙁men tack så jättemycket för tipset på det fina programmet, vet inte omd et ger så mycket mer jämfört med alla liknande program som jag redan har men alltid kul med något nytt 😉
Hehe, varsigo =)
Men det är nog som du säger att IBM spärrat den informationen.
1 Guest(s)