August 22, 2005
Creative tillkännagav idag en uppföljare till deras populära MP3-spelare Creative NOMAD MuVo. MuVo blev vid sin lansering snabbt populär för sin ringa storlek och användarvänlighet varav det inte är konstigt att Creative spunnit vidare på dessa bitar.
Creative NOMAD MuVo NX som är namnet på uppföljaren har ett par nya egenskaper som vi inte kunde hitta på föregångaren.
Först och främst kommer Creative att släppa en modell med dubbelt så stort lagringsutrymme jämfört med den tidigare modellen (256MB vs. 128MB) vilket alltid är positivt. Spelaren har nu även integrerad mic och tillåter upp till 8h röstinspelning. Som pricken över i har nu även LCD-displayen en blå bakgrundsbelysning vilket kan vara till god hjälp i dåligt ljus.
Vi har ännu inga prisuppgifter på den nya MP3-spelaren men vill du läsa lite mer om Muvo NX går det bra att göra det på Creatives hemsida.
[Image Can Not Be Found]
Jo det är ju onekligen en smidig liten sak. Är själv lite sugen på en måste jag erkänna... men man är ju iförsej sugen på det mesta inom elektronik så det var kanske ingen skräll.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
cenzar wrote: Tacka vet jag min " Jens of Sweden " spelare istället..
Också 256MB minne, inbyggd mic, samt Radio.... och blå bakgrund.. =)
+ att den typ var billigare än Creative MUVO...
Jo den ser mycket trevlig ut måste jag säga.. gillar designen på den spelaren också. Är lite galen i blåa ljus och aluminium..
skiroy wrote: Men så är du ju en prylnörd woxxie 🙂
Ja risken är ju överhängande att man blir lite utstött på NH om man är det... :bgrin:
1 Guest(s)