August 22, 2005
Creative har tillkännagivit att de inlett samarbeta med pro-gamern Jonathan "Fatal1ty" Wendel. Kampanjen har smygit igång så sakta men de riktigt intressanta sakerna (läs: produkter inspirerade av, och framställda tillsammans med, Fatal1ty) är fortfarande att vänta.
Samarbetet kommer sträcka sig över tangentbord, möss och såklart audioprodukter. Förhoppningsvis tyder detta på att Creative vill ta upp en high end-kamp vad det gäller indataenheter som tex. Logitechs MX1000 eller Microsofts blåtandstangentbord.
Att döma av tidigare Fatal1ty-produkter är det här inte bara spel för gallerierna. Andra företag som jobbar tillsammans med världens mest kända gamer är ABIT, Corsair med flera. Vi har redan sett resultaten från samarbetet med ABIT och det resulterade minst sagt i intressanta produkter. Vad Wendell kan tillföra bland ljudkort, möss och tangentbord ska bli minst sagt spännande att se.
November 27, 2003
:banghead: Bara jag som fått nog av en viss gamer? Har iofs alltid haft svårt för han. (ja vi har vissa duster).
Jag har inte något emot att köpa en produkt som skulle på något vis vara optimerat av en utomstående eller vad man ska kalla det, men nog finns det betydligt mer kvalificerade personer än han för att arbeta fram ett ergonomiskt korrekt tangentbord. 😕
Det känns inte som dom riktigt har konsumentens bästa i första rummet och i min mening ger det inte ett speciellt bra intryck. Känns mest som de försöker locka folk med ett välkänt namn för att dölja eventuella brister, vilket är något mindre oetablerade företag brukar göra för att ge ett sken om saker och ting.
Men det kan ju mycket väl vara så att Creative vill prova på något nytt och vill ha ett namn att luta sig tillbaka på för att minimera riskerna. Vem vet. Nya, spännande produkter är alltid kul att se 🙂
Får väl hoppas att Fatal1ty inte får för mycket att säga till om själva designen bara, hans musmattor är grymt fula 😛
//Andreas
November 29, 2001
Själv tycker jag det är ganska spännande då det med all sannolikhet innebär highend-produkter och som på ett sätt eller annat (disng är i min mening minst viktigt här) inriktar sig till gamers.
Det kan vara frågan om extra prestandaknep, lättillgängliga funktioner eller annat skoj.
Dock är det ju inte att det är Fatal1ty i sig som gör det hela intressant. 😉
1 Guest(s)