April 17, 2005
Det var ett drygt halvår sedan Creative meddelade att man hade patent på det navigeringssystem Apple använde i sin iPod-familj av bärbara multimediaspelare och då sades det att man skulle överväga eventuella rättsliga åtgärder mot Apple, nu verkar det som att man övervägt färdigt för nu kommer uppgifter som säger att Creative skickat en anmälan till U.S International Trade Commission som kan sluta i att Apple förbjuds att sälja sina iPod-spelare i USA. Creative har eftersökt en utredning som ska avslöja om Apple brutit mot Creatives "Zen patent" och utöver att man försöker stoppa Apples marknadsföring och försäljning av sina spelare hoppas man även få ersättning för dem ekonomiska skador Apples patentbrott ska tillfogat.
April 26, 2003
January 16, 2005
Asså Apple får det ena slaget efter det andra...
De har redan blivit anklagade för att ha en olaglig överenskommelse med Samsung, Beatles killarna har stämt dem för iTunes och nu detta...
Betyder detta att Creative äntligen har insett att deras spelare inte håller hälften av den klass som iPod håller och nu försöker tjäna pengar på annat sätt?! Jag menar deras Zen modeller har i mitt tycke varit löjligt dåliga där man hört den ena efter den andra som har fått lämna tillbaka sin spelare.
Nä, jag tycker detta är löjligt... låt bli Apple!
November 27, 2003
Nutty wrote: Asså Apple får det ena slaget efter det andra...
De har redan blivit anklagade för att ha en olaglig överenskommelse med Samsung, Beatles killarna har stämt dem för iTunes och nu detta...
Betyder detta att Creative äntligen har insett att deras spelare inte håller hälften av den klass som iPod håller och nu försöker tjäna pengar på annat sätt?! Jag menar deras Zen modeller har i mitt tycke varit löjligt dåliga där man hört den ena efter den andra som har fått lämna tillbaka sin spelare.
Nä, jag tycker detta är löjligt... låt bli Apple!
Zen Micro hade problem med hörlurutgången och MuVo hade vissa problem med ett jordfel när skärmen var på som gjorde att det surrade, vilket tyvärr förekommer med fler spelare än Creatives. I övrigt finns det inga direkta kvalitetsproblem med Creative vad jag känner till iaf. Deras motsvarande spelare är populära eftersom de är oftast lite bättre än Apples på i stort sett allt, men de kan inte slå sig fram i USA eftersom Apple som namn är så himla stort så det heter inte MP3-spelare, det heter iPod, oavsett om det är en iPod eller inte.
Ang. Beatles sagan så hade Apple kommer överens med dem att de inte skulle ge sig in och ha någonting med musik att göra eftersom Beatöles egna skivbolag heter just Apple, men likväl gjorde Apple det. Det var alltså Apple som gjorde fel.
Är man dessutom störst inom en sak så får man ta skit konstant från andra. Det är inget konstigt med. AMD är ständigt på Intel över allt möjligt. Samsung får ta emot en massa skit från andra bolag över sin ställning hela tiden, etc. etc. etc. Inget att bli förvånad över och sköter man sig inte bättre än Apple har gjort då kommer det svida.
Att Apple själva inte tagit patent på detta är ju bara sorgligt. Ett så pass stort företag borde fasen ha mer koll tycker man.
//Andreas
February 12, 2003
Jag tänker inte ens kommentera all äcklig fanboyism här, men där fick ni eran känga...
Så jag nöjer mig med att säga att det här tamigfan var det bästa som kunde hända. Väntar bara på försäljningsförbud på ipods i sverige med, så folk kanske skaffar sig lite kvalitetsljud att paja öronen med istället för det skamlösa skräpet...
2 Guest(s)