April 17, 2005
Crossfire verkar nu efter lång väntan vara nära sin slutgiltiga lansering och de senaste uppgifterna som dykt upp indikerar en lansering den 24 september, med andra ord om en dryg vecka. Detta skulle betyda att lanseringen av Crossfire sker ett par dagar innan ATIs största lansering i år, nämligen den av R520. R520, snart mera känd som X1800 tillkännages i början på oktober och fram tills dess är det Crossfire som får mjuka upp ATIs konsumenter. Med andra ord kommer det bli ett par hektiska veckor för ATI och oss journalister som ska rapportera om dessa spännande lanseringar.
Källa: The Inquirer
April 20, 2002
Hur fungerar egentligen det här med crossfire?
Behöver man speciella grafikkort för det?
Tyckte jag läste någonstans om att det skulle gå med vilka nyare atikort som helst. Men det stämmer nog inte.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 15, 2005
Tintin wrote: Hur fungerar egentligen det här med crossfire?
Behöver man speciella grafikkort för det?Tyckte jag läste någonstans om att det skulle gå med vilka nyare atikort som helst. Men det stämmer nog inte.
Man ska ha ett Crossfire kort och sedan valfritt ATi kort.. alltså inte gamla 9600 - 9800 kort utan x800 och uppåt.
Sen måste man ha ett "master"-kort och de finns inte ute i handeln ännu. Men kommer i samband med lanseringen så klart.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 1, 2004
April 20, 2002
Tackar, nu är jag mycket klokare =)
Hur är det med SLI?
Behövs två speciella kort eller räcker det med att köpa ett 'master'-kort för det också och sen använda sitt gamla 6600GT?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
Tintin wrote: Tackar, nu är jag mycket klokare =)
Hur är det med SLI?
Behövs två speciella kort eller räcker det med att köpa ett 'master'-kort för det också och sen använda sitt gamla 6600GT?
SLI fungerar inte på samma sätt som CrossFire, men har du en SLI-kontakt uppe på toppen av ditt grafikkort ska det inte vara några problem att köpa till ett extra kort. Helst ska det dock vara identiskt, men jag vet inte exakt hur petiga NVIDIA är idag.
April 20, 2002
Det var det jag misstänkte då.
Det finns ingen SLI-kontakt på mitt Nvidiakort.
Får bli att köra igång en dator med mitt gamla 9800pro + ett 'master'-kort då.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
Tyvärr är det bara X8xx och senare som fungerar i CrossFire så R9800 funkar inte. 🙁
Dock vet jag inte om ditt 6600GT kan funka även utan SLI-brygga. Det är inte helt omöjligt. Fast det blir ju i vilket fall ingen optimal lösning.
September 30, 2004
April 20, 2002
Ajdå, ja då får vi se om det kan finnas en annan lösning då, kanske med mitt nvidia. Man är ju så klart ute efter så mycket prestanda som möjligt men har inga direkta pengar att lägga ut på det och detta med dubbla grafikkort skulle ju vara en bra lösning.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)