April 17, 2005
Dagens Tips! beskriver om hur man får bort papperskorgen från skrivbordet i Windows XP. Håll till godo!
Öppna Kör
Skriv: GPEDIT.MSC
Leta upp: Använderkonfiguration ->
Administrativa mallar ->
Skrivbord
Aktivera --> "Ta bort ikonen Papperskorgen från skrivbordet"
Tack till Mickael Tannarp för tipset!
- [email=anton@nordichardware.com]Jag har ett förslag till Dagens Tips![/email]
August 9, 2001
Coalan wrote: Det där har jag försökt men det fungerade inte, varför vet jag inte. Men jag lyckades dölja allt på skrivbordet, någon som vet hur man får tillbaka det 😉
Det går inte att bara högerklicka på skrivbordet och ta "Visa skrivbordsikoner"? eller dess motsvarighet på det språket du kör 😛
May 1, 2003
Rhino wrote: [quote=Coalan]Det där har jag försökt men det fungerade inte, varför vet jag inte. Men jag lyckades dölja allt på skrivbordet, någon som vet hur man får tillbaka det 😉
Det går inte att bara högerklicka på skrivbordet och ta "Visa skrivbordsikoner"? eller dess motsvarighet på det språket du kör 😛
Tack, nu fick jag bort den sista ikonen på mitt skrivbord 😀
August 11, 2002
Rhino wrote: [quote=Coalan]Det där har jag försökt men det fungerade inte, varför vet jag inte. Men jag lyckades dölja allt på skrivbordet, någon som vet hur man får tillbaka det 😉
#-o
Blaxxor wrote: Tycker ni borde göra en kategori till vänster angående dagens tips.
Dagens tips
Arkiv
TipsaEller nåt liknande 🙂
Det kommer. 😉
Men vi vill få in lite tips innan vi gör det, ser lite snålt ut annars.. 😛
Men som sagt var, det kommer en databas/avdelning med Dagens Tips lite senare.
Tekniknörd som gillar att träna.
thecrimsonidol wrote: Tack för tipset, men jag föredrar ändå att använda det enkla programmet Tweak UI där det är enkelt att både ta bort och dessutom ta fram papperkorgen igen, den måste ju tömmas ibland!!! Eller finns det något tweak som tar bort att "avfallet" hamnar där?
ok
Men du tar ju bara bort den från skrivbordet, du kan fortfarande tömma den från utforskaren? 🙂
April 11, 2003
Det va jag som tipsa om detta. Kul att det kom upp så snappt också. 😀
thecrimsonidol wrote: Eller finns det något tweak som tar bort att "avfallet" hamnar där?
Vet inte om du menar detta men. Jag har iaf så om man deletar en fil så kommer den inte in i papperskorgen utan den raderas på en gång och då slipper man tömma papperskorgen.
Uno! wrote: wuut, var hittar man papperskorgen sen i utforskaren då?
My misstake, jag hade nog tagit bort papperskorgen med Tweak UI och då finns den i utforskaren. Med detta knep verkar den försvinna även därifrån.
Det verkar inte så faktiskt, måste nog ta fram den igen för att tömma om det inte finns något roligt kommando för detta? Kanske nästa "Dagens Tips!"? 😀
Det är ju smidigt att göra så men risken att man råkar ta bort något viktigt utan vilje finns ju där.
Annars är ju "shift+del" kortkommando som gör att du raderar det helt och inte lägger det i papperskorgen först. Så kör jag.
November 27, 2003
Uno! wrote: [quote=Delph1]C:RECYCLER 😉
//Andreas
Jo det hade ju fungerat om jag hade haft en papperskorg, jag kommer iof in på C:RECYCLER men jag slängde en låt för att testa om den hamnade där men icke, så nu är min låt borta också :cy: tur att den inte var bra
Den finns där. Om du aktiverar så att du ser dolda mappar kommer du ser en mapp som heter ungefär:
S-1-5-21-776561741-2111687655-682003330-1003 eller något liknande.
Där i ligger den 😉
//Andreas
March 23, 2004
Hm spännande, kan se att det finns något i mappen genom att gå in i egenskaper, då står det att det är 44 filer och en mapp och till vänster i fönstret står det "Attribut: Dold"...
Jag gick in på verktyg > mappalternativ > visa dolda mappar/filer, men man ser fortfarande inte filerna i mappen. Skomt?
Hittade nu, man var tvungen att ta visa dolda OS-filer bla bla bla 😛
1 Guest(s)