April 17, 2005
Dagens tips visar hur du tar fram eller tar bort det så kallade snabbstartfältet som finns nere i aktivitetsfältet.
Alla gillar inte att Microsoft lagt till ett mer eller mindre obligatoriskt fält med ikoner bredvid startknappen i aktivitetsfältet och sedan finns det ju de som råkat pilla bort just detta och vill ha tillbaka det.
Om du vill ta fram/bort snabbstartfältet så högerklickar du bara på Aktivitetsfältet längst ner på skärmen och väljer Egenskaper. Under "Aktivitetsfältets utseende" så hittar du längst ner ett alternativ för att ställa in om du vill att snabbstartsfältet ska synas eller inte.
- [email=anton@nordichardware.com]Jag har ett förslag till Dagens Tips!
[/email]April 26, 2003
November 27, 2003
heptagenia wrote: Jag har lyckats få till 2 rader när jag har snabbstartfältet framme. Det går ej att få det till en rad. Hur gör jag för att återställa till en rad?
Du får göra Aktivitetsfältet större eller mindre genom att dra det i kanten uppåt eller neråt bara. Eller så får utöka bredden på det. Se till att kryssa ur Lås aktivititetsfältet bara.
//Andreas
April 26, 2003
December 5, 2001
Friamannen wrote: [quote=Sardaukar] JA! Både skrivbord och snabbstart är tomt. Jag har allt i start-menyn.
Windows start-meny är så j**la klumpig tycker jag...
Det är ju bara ett klick extra. Aktivitetsfältet vill jag ha så litet som möjligt och samtidigt få plats med många fönster.
March 10, 2003
Sardaukar wrote:
Det är ju bara ett klick extra. Aktivitetsfältet vill jag ha så litet som möjligt och samtidigt få plats med många fönster.
Många fönster ? hur många program kör du igentligen ? Eller menar du kanske
att du fortfarande kör IE `?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 5, 2001
Ctrl wrote: [quote=Sardaukar] Det är ju bara ett klick extra. Aktivitetsfältet vill jag ha så litet som möjligt och samtidigt få plats med många fönster.
Många fönster ? hur många program kör du igentligen ? Eller menar du kanske
att du fortfarande kör IE `?
Förlåt om jag forulerade mig dåligt. MÖJLIGHET att ha många fönster. Får plats 7 fönster utan att de komprimeras. Är det mycket?
Bekvämligheten går dock inte i första hand för mig. Vill ha det snyggt och stilrent. Jag startar inte program vart 10:e minut heller.
*Edit* IE slutade jag med för ett år sedan, men trots det blir det inte så mycket fliksurfande för min del eftersom länkar öppnas i nya fönster när man vänsterklickar på dem.
March 10, 2003
Finns ju tilllägget https://addons.mozilla.org/ext.....php?id=158 så blir allt i
flikar vare sig det vill eller inte. Vissa popuper är dock undantagna.
Men visst var bara en undran. Då jag sällan råkar ut för fönster komprimering på mina datorer.
Den med lägst upplösning är 1280x1024 och det räcker ganska bra.
Men är det så att du har Snabbstart och fönsterna på samma rad (enkelradig startmeny) förstår jag dig.
Själv kör jag med en tvåradig startmeny med snabbstart överst och fönsterflikar underst.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)